Musik på CD : Flowers Must Die – Flowers Must Die III 2013 / 2019

Omslaget till Digipacken

Baksidan med låtlista 

Uppviket Dock ingen booklett
Vilket jag kan tycka är lite snålt men jag skall inte klaga ändå 

CD:n

Skivbolagets logga 






Musiker


Martin Daun - Bas
Lars Hoffsten - Trummor
Sven Walan - Gitarr , Dragspel
Jonas Höglund - Gitarr & Synt
Rickard Daun - Synt , Trumpet och Tal
Maja Bernvill - Violin



Låtlista

Jämfota
Ennio
Spindlarnas Träd
Köket Brinner
Hörsägen
Ökenvandring
Blågyta
Mot Andra Väggen


Denna skiva kom ut på LP egentligen 2013
Dock är den slutsåld och skivbolaget Kommun har gett ut en nyutgåva på CD
Låtarna är mellan 6- 16 min långa.


Jag har en kollega på jobbet som spelar Gitarr i detta band. Jonas Höglund heter han och sade att han spelade i Flowers Must Die så visste jag direkt att jag ville få tag på 
mera musik av Flowers Must Die.
 
Det blev så att jag fick köpa skivor ifrån bandet som jag saknade i samlingen.
En del skivor var dock utsålda men jag fick ändå tag på en del så nu är det dags att beta av skivorna utan inbördes ordning.

Nu är det dags för att blogga om den sista skivan i samlingen med  Flowers Must Die
Det har varit en härlig och spännade resa måste jag säga. Verkligen ett av mina nya favoritband.
Det känns lite konstigt på sitt sätt. att resan är slut nu. Men vilken resa. 
å vilken skiva. Jag vet inte vad jag skall säga, Det är bara så bra och så härligt att man hoppas på att bandet skall ut på turné snart. Kanske är detta en av deras bästa skivor på sitt sätt. 
Men bandet utvecklas mer och mer . Skivan är dock inte lika bra som Kompost men nära nog. 

En härlig och psykedelisk resa som jag kommer att återvända till många gånger.
Det enda jag skulle kunna klaga på det är skivan är för kort men ändå inte.
Missförstå mig inte. Skivan är riktigt bra och man tröttnar inte på musiken och bandet i första taget.
Men det känns som att det finns mera material att gräva fram ur. Men vem vet

Flowers Must Die förtjänar mera uppmärksamhet  så se till att ni köper skivorna och låter eran värld bara förändras






Betyg 5/5 

Kommentarer