LP - Skivor : Flowers Must Die – Flowers Must Die II 2011

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Textbladet 

Skivpåsen är vit 

LP:n är svart 

Etiketten A-Sidan

Etiketten B-Sidan

exemplar 273 av 300 ex 





Musiker


Jonas Höglund - Gitarr
Sven Walan - Gitarr
Rickard Daun - Klaviatur & Ljud
Martin Daun - Bas
Lars Hoffsten - Trummor



Låtlista

A-Sidan

Möt Väggen
Bobby Rå

B-Sidan

Lagrangepunkten
Motvals



Limterad i 300 ex 



Jag har en kollega på jobbet som spelar Gitarr i detta band. Jonas Höglund heter han och sade att han spelade i Flowers Must Die så visste jag direkt att jag ville få tag på mera musik av Flowers Must Die. Det blev så att jag fick köpa skivor ifrån bandet som jag saknade i samlingen. En del skivor var dock utsålda men jag fick ändå tag på en del så nu är det dags att beta av skivorna utan inbördes ordning.


Detta är den näst sista skivan med Flowers Must Die att blogga om, Det har varit en härlig psykadelisk & magisk resa samtidigt som jag vill ha mera av detta band.
Skivans låtar är mellan 10- 13 min långa men det blir ändå inte tråkigt eller segt.
Det finns väldigt många lager som kommer fram mer och mer om man verkligen sitter och lyssnar på den.









Bandet förtjänar mer uppmärksamhet och jag hoppas att det kommer ut mera material.

Hela skivan flyter ihop till en härlig och nyfiken resa som man gärna återvänder till.
Kanske en av deras bästa skivor än så länge





Betyg 5/5 

Kommentarer