Vinylsinglar: Deep Purple - Throw My Bones 2020

Omslaget till 10 - Tums singeln

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är svart 

Skivan är också svart 

Etiketten A- Sidan

Etiketten B- Sidan

Liten lapp på omslaget till singeln





Musiker



Ian Paice — Trummor & Slagverk
Roger Glover — Basgitarr
Ian Gillan — Sång , Munspel & Slagverk
Steve Morse — Gitarr
Don Airey — Orgel, Keyboard



Låtlista


A-Sidan


Throw My Bones
The Power Of The Moon


B-Sidan

Man Alive

Limiterad utgåva.
Vet dock inte i hur många exemplar det finns 


Nytt material med Deep Purple har vi fått från deras nya skiva som släpps snart.
Men först får vi en liten aptitretare med denna 10 tums singel. Så klart blev det ett köp, Ni vet att jag är väldigt svag för sådana. Men det finns ett litet aber med denna singel och det är att deras nya låt Nothing At All finns inte med på denna singel. Men det är inget att göra åt saken.


Men vi får 3 låtar som ändå klickar in på ca 15 min så man får väl vara glad ändå.
Skall bli intressant när nya skivan kommer, Men frågan är om det blir ett köp eller inte, Jag har inte bestämt mig ännu.


Men det är riktigt bra låtar på denna EP. Det enda som inte ger den högre betyg är som sagt låten Nothing At All

Singeln är väl mest för samlare eller hardcore fans.
Men som ni alla vet så är jag väldigt svag för 10 - Tums singlar
Men nu tar vi och lyssnar på den en gång till istället





Den finns på Spotify så det bara att njuta


Betyg 4/5 

Kommentarer

  1. Funkar inte kommentarer?
    jag har skrivit på några tidigare men de syns ej...typ 2 veckor sedan.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar