LP - Skivor : Dundertåget - Skaffa Ny Frisyr 2018

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Texterna finns på skivpåsen 

LP:n är läckert Gul & Blå 

Etiketten 

Skivbolagets logga 









Musiker

Robert Dahlqvist - Sång & Gitarr
Jens Lagergren - Bas
Robert Pehrsson - Gitarr
Jesper Karlsson - Trummor



Låtlista


A-Sidan


Hakkakarl
Ifrån Mej Själv
Alla Andras Fel
Skaffa Ny Frisyr
Delad Vårdnad (Ska Du Ha Spö)
Låt Mej Va

B-Sidan

Stick Å Brinn
Slut Som Artist
Onda Dockan
Lika Som Bär
Vi Ses Nog Aldrig Igen


Limiterad i 500 ex till Record Store Day 2018




En skiva jag hittade på Bengans för 99 kr så jag kände att jag måste ha den.

Jag slog till som sagt. Jag har haft den på CD och även deras De Feta Åren Är Förbi men de försvann i flytt dessvärre. Nu finns den i samlingen igen och  det är som en kär gammal vän som har kommit tillbaka  efter en lång lång tid. Men nu över till LP:n

Dundertåget. ”Skaffa ny frisyr” är en skön platta som andas progg och 70-talsvibbar utan att för den skull låta förlegad. Stefan Sundström har skrivit merparten av texterna och bjuder på svartsynt diskbänksrealism till medryckande gitarriff. Så alla Hellacoptersfans som hänger läpp uppmanas härmed att sluta med det och i stället trycka igång tunggungiga ”Hakkakarl”, skivans bästa spår. Eller varför inte duetten ”Delad vårdnad (ska du ha spö)" med Sahara Hotnights Maria Andersson.

Skivan är en bortglömd pärla som förtjänar mera uppmärksamhet.
En fanatiskt platta







Betyg 5/5 

Kommentarer