Vinylsinglar: Various - Häftigt Möte I Stereo Promo 1976

Omslaget till singeln + låtlistan

Baksidan med  info om vart låtarna är tagna ifrån

Singelskivan är svart  
Etiketten 







Musiker:

Jan Hammarlund
Staffan Westerberg
Thomas Wiehe
Bo Hansson
Ragnarök 
Thomas Gartz



Låtlista

A-Sidan 
Ena Sidan


Staffan Westerberg & Thomas Wiehe Storpotäten
Røde Mor  - Kärnkraft 
Staffan Westerberg & Thomas Wiehe  - Trashanken 
Bo Hansson  - Lyckat Upptåg 
Staffan Westerberg & Thomas Wiehe  - Pannkaksdröm 
Thomas Gartz - Shamanjobbarens Sång 


B-Sidan Ena Sidan Också


Staffan Westerberg & Thomas Wiehe  - Dagsnyheterna 
Staffan Westerberg & Thomas Wiehe  - Jorden E Platt Som En Pannkaka 
Staffan Westerberg & Thomas Wiehe  - Gå Till Jordens Kant 
Ragnarök - Farvel København
Staffan Westerberg & Thomas Wiehe - Vid Jordens Kant
Jan Hammarlund - När Jag Ska Härifrån



En promo skiva med lite material från skivbolaget Silence. 



Här är de skivor låtarna är hämtade ifrån 
Track A1,A3&A5; B1,B2,B3&B5: är från
Vilse i Pannkakan


Røde Mor - Kärnkraft är tagen från denna skiva

Bo Hansson  - Lyckat Upptåg är
från skivan Mellanväsen

Ragnarök - Farvel København är från deras debutskiva
Ragnarök

Jan Hammarlund - När Jag Ska Härifrån är från
Landet Jag Är Van Vid

Thomas Gartz - Shamanjobbarens Sång är från hans skiva
Sånger





En liten Promo - Singel som jag hittade på Facebook faktisk. Det var en som sålde den så jag passade på att köpa den.  Egentligen så var det faktisk för Vilse I Pannkakan spåren eftersom jag saknar den i samlingen.


Men jag fick lite mera musik som tur är. Skivan är väl mest för samlare, men jag klagar inte i alla fall.
Även om det känns som att Vilse I Pannkakan fick lite mera utrymme än vanligt. Men det är väl en smaksak skulle jag tro. Här finns finns en del blandad kompott som kan falla en del i smaken.

Samtidigt så är den underbara låten Farvel København med å bara det är väl värt att skaffa singeln eller Ragnaröks första skiva.

PS glöm inte att Jorden E Platt Som En Pannkaka DS


Skivan är väl mest för samlare, Men kul att ha i samlingen 

Betyg 4/5 

Kommentarer