Vinylsinglar: Iron Maiden - The Reincarnation Of Benjamin Breeg 2006

Omslaget till 10- Tums singeln

Baksidan med låtlistan

Skivan är Clear . A-Sidan

Skivan är Clear . B-Sidan

Etiketten A-Sidan

Etiketten B-Sidan

Sticker följer med denna utgåva

Lapp på omslaget






Musiker


Bruce Dickinson – Sång
Dave Murray – Elgitarr
Janick Gers – Elgitarr
Adrian Smith – Elgitarr
Steve Harris – Bas gitarr & keyboards
Nicko McBrain – Trummor





Låtlista



A-Sidan 

The Reincarnation Of Benjamin Breeg

B-Sidan

The Trooper (Radio 1 Legends Session)
Run To The Hills (Radio 1 Legends Session)


Det finns ett tryckfel Det står 33 RPM men skall spelas på 45 RPM





Hur skall man börja detta inlägg tro eftersom det är så mycket minnen till denna skiva.
Även om det är i fel format men det är inget att göra åt. Det hela började nog i mitten av Agusti 2006 måste jag säga. Hade nyss fått upp ögonen på Iron Maidens musik mer och mer. De hade nyligen släppt deras låt The Reincarnation Of Benjamin Breeg.


Det blev ett köp av CD-Singeln och jag spelade den sönder och samman. 
Kan fortfarande börja gråta när jag hör riffet innan allt kommer igång




När deras skiva A Matter Of Life And Death
kom ut så köpte jag utgåvan med CD + DVD



Skivan har jag fortfarande kvar i min skivhylla och jag håller A Matter Of Life And Death som en av deras bästa skivor. Men tillbaka till singel. The Reincarnation Of Benjamin Breeg är & var så många minnen jag har till den låten. Alltifrån man var glad eller ledsen så ville man få tröst på sitt eget sätt. Det blev nästan en del av mig. 


Låter konstigt jag vet. Men kände jag mig sviken , arg eller glad mm så var det bara att lyssna på låten och sedan så var allt bra igen. 


Så när musikvideon kom ut på nätet så var jag överlycklig över det. 



Den 17 juli 2006 laddades en musikvideo till låten upp på bandets officiella webbplats. Det hade ursprungligen släppts endast för betalande fanklubb medlemmar, men det läcktes inom några minuter och tittades av många fans som publicerade länken på olika Iron Maiden-diskussionsforum. Videon visar dem som uppträder i studion tillsammans med klassiska foton och klipp av bandet under deras långa karriär.


Jag var besatt av låten The Reincarnation Of Benjamin Breeg skall jag erkänna.
Kunde svara ibland när jag var ilsken vissa strofer ur låttexten och syskonen tålde inte låten. Men nu har jag fått tag på 10- Tums singeln och jag bara sitter och håller i den.


CD-Singeln innehåller dock inte samma låtar som 10 – Tums singeln dessvärre.
Men jag skall inte klaga ändå.


Benjamin Breeg är hemma igen och jag ser fram emot att få ta igen lite tid med honom skall jag erkänna.  Det är bara att lyssna och njuta och se till att han håller sig hemma igen 
Så nu skall jag ta och spela skivan ett par varv till. Kommer nog sjunga med









Singel utgåvan är väl mest för samlare jag vet  så
Betyg 4/5 

Kommentarer