LP - Skivor : Obskyr - Obskyr 2020

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Booklett Bild 1

Booklett Bild 2

Booklett Bild 3

Booklett Bild 4

Booklett Bild 5

Booklett Bild 5

Booklett Bild 6

Skivpåsen är svart

LP:n lika så

Etiketten 

Skiv nr 34 / 100







Musiker

Holger Thorsin Gitarrer & Keyboards
Petter Broman - Bas.





Låtlista

A-Sidan


Le Voleur
Vildsvinsvisan
The Long Eared Owl

B-Sidan

Anti Shadows
Vise Versa
Half Man Half Me
The End and the End Again

Skivan är 40 min lång.
Limiterad i 100 ex








Kan man bli så nyfiken på en skiva att man bara chansar att köpa den?

Obskyr kom upp i mitt flöde på facebook och och jag blev riktigt nyfiken.

Bandet består av 2 musiker och en del gästartister. Mer behövs inte.

Detta är Obskyr s första skiva trots att medlemmarna har spelat i olika band under 10 års tid.
Kanske var det dags att komma ut med debutskivan. Detta är Progressive Rock med en rejäl Twist eftersom de kallar det för ”Konstig och knäpp” Progressive Rock enligt bandet själva.

Det är rätt så mycket instrumental musik men man tycker inte att det är tråkigt eller så. Man bara flyter med ljudlandskapet och får bilda sin egen uppfattning.
Skivan kan vara lite seg att lyssna på första gången.  Låtarna är mellan 12 - 6 min långa.
Men till slut så är det ändå riktigt njutbart och man bara drömmer sig bort.
Vilken musik och vilka musiker.

Denna har blivit en av mina favorit skivor ett bra tag och jag tror att att den kommer att växa ordentligt nu under året. Kanske är detta en av årets bästa skivor.

Vi får se när det är dags för årets lista. en riktig höjdare





Betyg 5/5

Kommentarer