LP - Skivor : Hollow Ship - Future Remains 2020

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Textbladet Bild 1

Textbladet Bild 2

Skivpåsen är svart  
LP:n är svart 



Etiketten A-Sidan  
Etiketten B-Sidan  



Lapp på omslaget 

Skivbolaget s logga 







Thomas E Frank - Gitarr & Sång
Vincent Vensal - Gitarr & Sång
Johannes Cronquist - Bas & Sång
Lisa Kylsberg - Ljudhäxa
Mårten Magnefors - Trummor & Percussion





A-Sidan

Take Off
We Came Too Late
Agent
Chasing Shadows


B-Sidan


Magic Mountain
In The End
Built To Last
Stay Sane
We Were Kings

Limiterad 1 press 
Skivan är 35 min lång







Vad är detta tänkte jag när jag hörde denna skiva spelas i skivaffärenBengans i Linköping. Det är riktigt flummigt och även lite Dungen vibbar.
Tror du skulle gilla detta säger ägaren och jag lyssnar på första låten.
Take Off, vilken låt och vilket band är detta tänker jag????
detta är Göteborgsbandet Hollow Ships debutskiva och jag är såld direkt.
Det är fd medlemmar från (Dark Horse, Dungen , Doglife , Den stora Vilan & Vidunder. Så det är duktiga musiker som spelar på denna skiva.

Här finns allt blandat i sin egen musik. Med vibbar från Mecki Mark Men och även lite Comus vissa stunder skulle jag säga. Men det är ändå riktigt härligt bra. Skivan är en debutskiva jag vet att jag ibland har lite svårt för det. Men det är inget som hindrar mig från att bara sitta och njuta av denna skiva. Hollow Ship är här för att ge oss väldigt härlig musik och jag lyfter på hatten och hoppas att det kommer mera material snart. Skivan är för kort på sitt eget sätt.

Men det blir aldrig tråkigt eller så utan bara njutbart.


Det enda jag skulle klaga på är nog att den för kort på sitt eget sätt. Missförstå mig inte den är 35 min lång. Men jag hade gärna velat höra ett par solon till. Men man kan inte få allt man vill dock

Kanske är detta årets skiva? Om inte så en god kandidat till att ligga högt på årsbästa listan. Vi får se.









Betyg 3/5

Kommentarer