Vinylsinglar: King Crimson - Cat Food / Groon 1970 / 2020

omslaget till 10-Tums singeln

Baksidan med låtlista & låttexten

Skivpåsen är svart 

Skivan är svart 

Etiketten A-Sidan 

Etiketten B-Sidan 





Musiker


Robert Fripp – Gitarr , Keyboards , & Mellotron
Mel Collins – Saxofon , Flöjt , Bas , Mellotron & Kör
Tony Levin – Bas , Synthesiser Kör
Pat Mastelotto – Trummor & Percussion
Gavin Harrison –– Trummor & Percussion
Jakko Jakszyk – Sång , Gitarr , Flöjt och Keyboards
Jeremy Stacey – Trummor & Keyboards



Låtlista



A-Sidan 


Cat Food (Original Single Version)
Cat Food (2019 Live Version)

B-Sidan 

Cat Food (2019 Alternate Mix)
Groon

50-årsjubileumsutgåva av King Crimsons första icke-album singel / Utökad utgåva till en 4 låtars EP på 10-tums vinyl

innehåller Cat Food (singelversion) & Groon (original enda B-sida)
Finns även en liveversion av Cat Food utförd av den nuvarande sättningen inspelad i Toronto september 2019 En alternativ mix av albumversionen av Cat Food ingår också av David Singleton som en del av KC50 digitala serien. Omslaget är från Peter Sinfields ursprungliga 7-tums version


Vi fortsätter med en tio – tum singel med King Chrimson. Ni vet att jag är svag för det formatet. Denna gång har vi kommit till singeln Cat Food som firar 50 års jubeleum i år.

Jag skall erkänna att jag inte har hört denna låt förut eftersom jag bara har In The Court Of The Crimson King skivan hemma. (Jag vet att jag måste fixa några mera skivor av dem).
Singeln köpte jag med för samlandets skull. även om det är nog den kortaste låt jag har hört av King Chrimson. men det är ju en singel så vad annars.

Dock har jag spelat den redan många gånger. Tröttnar inte i första taget.. Första gången jag hör en låt om kattmat.





Betyg 4/5

Kommentarer