LP - Skivor : Charlottas Burnin' Trio - Aeons 2020

Omslaget till skivan är riktigt läckert 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är Svart 

LP:n lika så 
Etiketten 



Sign Logo

Liten lapp på omslaget 


Hela bandet 



Musiker

Charlotta Andersson - Akustisk Gitarr , Mellotron & Elgitarr
Natanael Salomonsson - Trummor
Pelle Lindsjö - Elbas

Gästmusiker
Martin Wirén - Saxofon

Låtlista

A-Sidan

Zodiac
Sonic Blaze
Acid Haze

B-Sidan

Warrior Queen
Apocalypse


Limiterad i 500 ex


Nu till ett band som verkar ha spelat under 10 år men som nu äntligen har fått skivkontrakt med Gaphals / The Sign Records. Charlottas Burnin' Trio heter kvinteten

Tänkte att detta kan vara något för mig eftersom Skivbolaget brukar ge ut spännande saker. Så det var bara att slå till så klart och sedan sätta sig och lyssna. Det är väldigt mycket Baby Grandmothers & MaidaVale vibbar jag får av detta band. (De får ta det som en komplimang eller hur de själva vill). Här finns härliga Jazz vibbar och psykadeliska toner som man blir hypnotiserad av. Bandet har en härlig blandning och klang över låtarna som lägger sig mellan 3-9 minuter. Vet att en del har jämfört dem med tidiga Pink Floyd och jag låter det vara osagt.

Charlottas Burnin' Trio är en klass för sig och man märker att det finns både lite toppar och dalar i skivan. Detta är dock tydligen deras andra skiva de ger ut å jag har inte hört deras första skiva men jag blir sugen på mera.

Aeons är en kort skiva på sitt eget sätt. Den är bara 32 min lång. Det räcker till viss del måste jag erkänna et är inte tråkigt som tur är men det kan bli lite segt vissa stunder skall jag erkänna. Men det är psykedeliskt av bästa klass & jag gillar skivan efter ett varv. Det som verkligen slår hårt är att sista låten Apocalypse den börjar lite mjukare än de andra låtarna, Man blir lite förvånad första gången man hör den. Är dock väldigt svag för Mellotroner som ni vet. Kanske är detta årets bästa skiva.






Betyg 5/5

Kommentarer