Vinylsinglar: Kite - Tranås/Stenslanda 2019 / 2020

omslaget till singeln 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är vit 

Singeln är rosa färgad 

Etiketten 

Ingen streckkod dock 





Musiker

Niklas Stenemo - Synt & Sång
Christian Berg - Synt

Gästmusiker

Jukka Rintamäki - Percussion



Låtlista


A-Sidan


Tranås/Stenslanda


B-Sidan

Hopelessly Unholy (Orchestral Version)



Limiterad i 300 ex 



Hurula har gjort omslaget till singeln,


Det är något med singlar som jag chansar med eller Chansköper måste jag säga.
En vet inget om gruppen trots att den har funnits ett par år allaredan.
Bandet Kite har släppt några singlar mellan 2008 – 2013 sedan paus till 2015 – 2019 – 2020

Men det är alltid roligt att upptäcka något nytt. Sedan även om jag har väldigt svårt för syntmusik så kanske jag snart får tänka om i nya banor istället.
För det här gillar jag faktiskt. Elektronisk pop med en del melankoli.
Det kan bara bli riktigt bra, även om det tog ett par varv innan jag började uppskatta denna singel. Den är dock bara 10 min lång men man vill höra mera av bandet.
Får väl hoppas att det kommer ett fullängdsalbum snart. Hoppas kan man alltid.


Singeln är som sagt riktigt bra och jag hoppas att det kommer ett album snart med






Betyg 3/5 

Kommentarer