Musik på CD : New Goblin - Live In Roma 2012

Omslaget till dubbel CD:n

Baksidan med låtlistan till vänster
Bandet till Höger 

Uppviket bild 1 

CD 1 & 2 

alltihop på samma gång 

CD 1 

CD 2 

Samlingen är nog komplett tror jag
New Goblin s 12 Tums  - EP till vänster och denna skiva till höger 






Musiker

Massimo Morante - Gitarrer
Claudio Simonetti - Keyboards
Maurizio Guarini - Keyboards
Bruno Previtali - Bas
Titta Tani - Trummor

Låtlista


CD 1

Intro New Goblin
Magic Thriller
Mad Puppet
Dr. Frankenstein
Roller
E Suono Rock
Aquaman
Non Ho Sonno
Death Farm

CD 2 

Goblin
L'Alba Dei Morti Viventi
Zombi
Suspiria
Tenebre
Phenomena
School At Night
Profondo Rosso
Zaratozom


Inspelad i Februari 2012


Hela konserten är ca 1 timme och 40 min





Goblin eller New Goblin det är frågan det vilket band det är som spelar på denna dubbel Live skiva som jag fick tag på billigt på RecordHeaven. Vi skall se om vi kan reda ut detta

När Goblin splittrades först så ville en del av medlemmarna fortsätta att spela musik så det blev att tre medlemmar i den klassiska lineupen av Goblin och två medlemmar av Simonettis andra band, Daemonia (Previtali och Tani var respektive basist och trummis) slog sig ihop och bildade bandet New Goblin. Vill dock säga att detta band är inte ett cover band eller så.


Det är som att en gammal vän hör av sig efter att inte har setts på många år och vill ta upp kontakten igen. Låtlistan är verkligen varierande och vi bjuds på klassiker och lite mera udda låtar som jag inte har hört förut. Här finns Roller , Dr Frankenstien , Aquaman, Goblin och många fler.

Skivan har några år på nacken jag vet Dock skulle det vara intressant ifall det kommer nytt material med New Goblin snart. Drömma kan man ju alltid göra.

Det blir väldigt mycket musik på dessa dubbla CD-skivor.
Men jag klagar inte för det priset. 129 kr på RecordHeaven så det är bara att ni slår till rejält.









Betyg 5/5 

Kommentarer