LP - Skivor : Ulf Ivarsson - Lower Zone 2020

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är svart 

SplatterVinyl
Riktigt läcker

Etiketten 

Skivbolaget 

Liten lapp på framsidan








Musiker

Ulf Ivarsson - Bas , effekter m.m.





Låtlista


A-Sidan 

Flood
Lower Zone
Red Midnight
Night In Essaouira (Dub)


B-Sidan 

Blues for JG
Invisible Road
Goodbye
Sanity (Prelude)



Limiterad i 100 exemplar


Ulf ”Rockis” Ivarsson skall släppa sin första soloskiva
Han har spelat med storheter som Thåström , Paatos , Olle Ljungström , Hedningarna , Sky High, & Thomas Di Leva.



När jag fick reda på att Rockis skulle släppa en soloskiva så var jag väldigt förvånad och även lite tveksam skall jag erkänna. Det är instrumental musik och har man hört både Thåströms senaste skivor så kan det ändå bli riktigt bra men segt. Tänk så fel jag kan ha egentligen.

Skivan har blivit hyllad lite överallt jag kan bara stämma in i hyllningen

Lower Zone är något så unikt och ohippt som en soloplatta för bas. Det finns ingen sång, inga trummor, bara elektrisk och akustisk bas, ett gäng effektpedaler och loopar, med detta bygger Ulf suggestiva och spänningsfyllda musikstycken som pendlar mellan vackert akustiskt, groove och dark ambient. Det är en riktigt bra och spännande platta . Jag vågar kanske säga att detta är en av årets årets skivor. Den kommer ligga högt på listan när det väl är dags att summera året.

Magi helt enkelt










Betyg 5/5 

Kommentarer