Bootleg : Opeth - Sonisphere 2011

Omslaget till LP:n

Baksidan med Låtlista 


Textbladet 

Skivpåsen är vit  
Skivan är Guldfärgad



Etiketten 

Nr 114 av 150 är mitt exemplar 



Musiker


Mikael Åkerfeldt – Sång , Growl & Gitarr
Fredrik Åkesson – Gitarr
Martin Mendez – Elbas
Per Wiberg – Klaviatur
Martin Axenrot – Trummor, Slagverk

Låtlista


A-Sidan

A1 The Grand Conjuration
A2 Face Of Melinda

B-Sidan

The Lotus Eater
Master's Apprentices
Hex Omega

Handnumrerade i 150 exemplar



Nu blir det en liten bootleg jag kunde inte låta bli att skaffa. Det är ju med Opeth.
Inspelad på Sonisphere 2011. Varför jag köpte den är att jag har ju inget med det ”Gamla” Opeth soundet. Jag har ju bara de progressiva skivorna än så länge. (Utom den senaste.)

Så när jag fick se denna till försäljning så trodde jag faktiskt att det var ett officellt släpp.
Icke sa nicke. Men jag är ju lite svag för Bootlegs vissa stunder. Å det kändes inte roligt att häva köpet utan jag bara tackar och tar emot helt enkelt.


Skivan är ca 45 min lång. Det är faktiskt en komplett konsert vi får på denna skiva.
Bandet spelade 5 låtar och som sagt så är det 45 min. Frågan är om det kommer att göra Opeth rättvisa eftersom det är alldelles för kort tid att låta Opeth komma till tals.
Nu har jag dock inte sett bandet live skall jag erkänna. Men när man lyssnar på denna konsert så önskar jag att jag var där. Bandet är på topp och lite skojfriskt humör.
Det märks på hans mellansnack.


Finns det något att klaga på tro ? Till viss del skivan är för kort om du frågar mig.
Sedan så kommer det är med Growlandet eller inte Growl ? Jag kan inte komma ifrån det dessvärre. Men jag får härda ut helt enkelt. Annars skall jag inte klaga som sagt.


Betyg 4/5 

Kommentarer