Vinylsinglar: KSMB - Bland Tomtar & Troll 2020


Omslaget till 10 - Tums EP:n


Baksidan med låtlista 

Låttexterna är på skivpåsen bild 1 

Låttexterna är på skivpåsen bild 2

EP:n är läckert Beige färgad 

Etiketten 

Lite info längst ner på skivomslaget 

Wild Kingdom till vänster
Sound Pollution i mitten
Skivans LC nr till höger

En liten lapp till vänster 







Musiker 




John Schubert - Bas
Björn Höglund - Trummor
Allan Sundberg - Gitarr
Chris Laney - Keyboards
Steppan "Esteban" Guiance - Sång
Mikael Alonzo - Sång








Låtlista



A-Sidan


Gamla Ideal
Muhammad Ali
På Väg Till Dig
Om Du Väljer Att Gå


B-Sidan


Hund
Tjuvarnas Arme
Fars Dag



Limiterad i 200 Ex







KSMB släpper ett mini-album det kan vara intressant tror jag för mig.
Deras klassiker finns här hemma sedan länge. Skivan heter Bland Tomtar & Troll och är en 7 – spårs EP på 25 min.

Jag hörde första låten på Bengans i Linköping och jag bara stod still och bara lyssnade på skivan och när jag hörde låten Hund så var det bara att jag skall ha denna singel. EP:n var en riktigt käftsmäll rakt i Solar Plexus.

Bland Tomtar & Troll är resultatet av att i dagarna är det 40 år sedan deras debut Aktion gavs ut, och det firas med ett par jubileumsspelningar, men också en helt ny EP.
Det är långt ifrån någon skrammelpunk. Det är mer rock över det hela och man hoppar nästan till när På väg till dig börjar. Det är en lugn låt.Som sjättespår finns Tjyvarnas armé – och det är kanske det här albumets bästa spår.


KSMB har gett ut en riktigt bra skiva / EP. Men jag klagar inte.
Bandet har gett ut en av de bästa skivorna detta år än så länge.
Bandet fortsätter att överaksa mig rejält och det är bara att buga och hoppas på att bandet fortsätter att ge oss ny musik.  Skivan finns på Spotify så vrid upp volymen och bara njut
Sjung med i Låten  Hund och allt kommer bli bra igen. Var så säker på det.








Betyg 3/5

Kommentarer