Vinylsinglar: David Bowie - Alabama Song 1980 / 2020

Omslaget till singeln

Baksidan med info 







Musiker 



David Bowie - Sång & Gitarr
Adrian Belew - Gitarr
Carlos Alomar - Gitarr
Simon House - Violin
Sean Mayes - Piano
Roger Powell - Keyboards
George Murray - Bas
Dennis Davis - Trummor


Låtlista


A-Sidan

Alabama Song


AA-Sidan

Joe The Lion (Live Earls Court '78 Soundcheck)
Alabama Song (Live Earls Court '78)



En liten singel som jag kände att jag var tvungen att ha i samlingen.
Alabama Song är en favoritlåt "Moon of Alabama", "Moon over Alabama", and "Whisky Bar
Klassiker som blev väldigt känd tack vare The Doors version från deras debutskiva.
Även om det var Bertolt Brecht som har skrivit den från början.

David Bowie s singlar är väldigt roligt att försöka samla på men jag plockar än så länge ut mina favoritlåtar dock.


Mest för samlare jag vet men ändå så är de riktigt snygga måste jag säga.



Alabama Song


Betyg 4/5 

Kommentarer