LP - Skivor : Iron Maiden - Seventh Tour Of A Seventh Tour In Sweden 1988/2018

Omslaget till Bootlegen 

Baksidan med låtlista 

Gatefold uppviket 

En liten lapp finns med 

Skivpåsen är vit 

2 st Clear LP- utgåvor

Etiketten A - Sidan 

Etiketten C - Sidan 

Poster följde med denna utgåva 
Tänk ifall det kunde ha varit denna poster istället
Drömma kan man ju alltid 


Det finns en annan utgåva av denna bootleg också






Musiker


Steve Harris – Bas
Dave Murray – Gitarr
Bruce Dickinson – Sång
Nicko McBrain – Trummor
Adrian Smith – Gitarr, sång


A-Sidan

Moonchild
The Evil That Men Do
The Prisoner
Wrathchild
Infinite Dreams


B-Sidan

The Trooper
Can I Play With Madness
Heaven Can Wait
Wasted Years
The Clairvoyant 


C-Sidan

Seventh Son Of A Seventh Son
The Number Of The Beast
Hallowed Be Thy Name

D-Sidan

Iron Maiden
Run To The Hills
Running Free
Sanctuary




Dubbelt album på vita vinyler med lockfodral, OBI-remsa och affisch.
limiterad i 50 exemplar



Det finns ett Iron Maiden album som jag aldrig kommer att tröttna på seventh Son Of A Seventh Son. Jag kommer att hylla den skivan så länge jag lever.
Jag har sett denna bootleg några gånger och då har jag inte haft möjlighet att köpa den
Nu har det äntligen blivit av. Dubbel vinylen spelades in Johanneshovs isstadion eller Hovet som det heter idag. Seventh Tour of a Seventh Tour hette turnén.



Bandet är laddat och det är med glädje även om Bruce är lite förkyld så försöker han ändå att levera

Inspelningen från Isstadion i Stockholm, Sverige, är en tydlig och atmosfärisk med en perfekt balans mellan musik och publik. Inspelningen gynnar något de övre frekvenserna och även om den nedre änden representeras är den bara något boomig. Bruce muttlar något precis innan han sjöng den första versen av låten, det är uppenbart i slutet av låten när han förmanar en grupp nere framför för moshing.  Dock är jag lite förvånad över att man kan höra Bruce säga ”“Lord have mercy of your souls Sweden” ” Bruce klagade tidigt på att han inte hade en stark röst och du kan verkligen här under den här låten, tack och lov stöder bandet honom. Hans lungor kommer att prövas med öppningen av "Hallowed Be Thy Name", han tappar upp supermänsklig energi och spikar öppningens skrik på fantastiskt sätt. Han får en välbehövlig vokal vila när bandet tar över och hamrar ut låten, det är som en perfekt avstämd motor  Detta är en utmärkt prestanda som är en anledning tillräckligt för att investera i den här titeln, en som alla Maiden fans bör ha i sin samling.


Även om det är en bottleg så är den väl mest för samlarna måste jag väl säga.
Sedan  kan väl alltid diskutera ifall Bootlegs är bra eller dåligt  Men det är väl en tolkningsfråga
Själv så så jag är glad att jag fick tag på den.

Dock finns den inte på Spotify
Vissa låtar kom med på Maiden England 88 inspelningen så vi får ta det istället .






Betyget blir nog 4/5 

Kommentarer