LP - Skivor : Nocturnalia - III Winter 2019

Omslaget till LP:n

Baksidan 

Gatefold bild 1 

Gatefold Bild 2 Med info om bandmedlemmarna 

Gatefold Bild 3 med Låttexterna 

Skivpåsen är vit 

LP:n är clear 

Etiketten A- Sidan

Etiketten B- Sidan





Musiker 

Dennis - Trummor
Linus - Sång & Elgitarr
Martin - Bas
Kalle - Elgitarr


Låtlista


A-Sidan

The Calling
Spell Of The Night
By Nature
Come Alive

B-Sidan

Forsaken
Beyond The White
Winter Hymn
The Son



Limiterad i 200 exemplar





Tänk att Nocturnalia skall släppa en ny skiva fick jag reda på rätt sent och konstigt nog så kom jag ihåg att en del av deras tidigare skivor finns här hemma. Deras förra skiva kom faktiskt ut 2015
för 4 år sedan. Självklart blev det ett köp av skivan i slutet på förra året. Men det är inget att göra åt. Men var det värt väntan över att Nocturnalia har hållit på i 4 år med denna skiva??


Efter det andra albumet bestämde de sig för att ta en kort stopp från låtskrivning och turnera till förmån för andra musikaliska och kreativa projekt - Trummisen Dennis Skoglund var medlem i rockbandet Night i ett par år och ibland en levande musiker i mörkt miljö / folkmusik musik agerar Forndom och Draugurinn. Gitarrist Linus Lundgren är också medlem av ockult rockpionjärer Year of the Goat och sångaren Linus Ekermo är basspelaren i Oblivious.



Nocturnalia har vuxit och blivit starkare. För att vara Stoner rock så håller det hela vägen.
Det är är ett album som kanske tillfredsställer även den mest hardcore Metal-fansen på grund av den extrema kvaliteten på musiken som Nocturnalia levererar. Det är album att lyssna med ett fritt hjärta och sinne. Om du gör det blir du inte besviken.


Jag kämpar lite för att förklara vad jag hör just nu eftersom det bland alla saker jag gillar om NOCTURNALIAS-musik finns bitar och bitar som förvirrar mig. 'By Nature' har stunder som påminner mig om THE POLICE och naturligtvis STING i andra låtar jag tror jag lyssnar på ett tungt rockband som lutar sig mot undergång. "Come Alive" låter som folkmusik med bra sång och övergångar till tyngre aspekter som bara förvirrar denna författare ännu mer. Jag vet verkligen inte om slutbetyget kommer att stå tidens test eftersom jag kanske ser det här annorlunda efter att ha lyssnat på det några gånger mer ...


Kanske blir det lite för segt vissa stunder men man måste kunna sätta sig ner och lyssna på skivan rakt av. Men jag skall inte klaga efter ett par varv.

Skivan behöver ta sin tid men till slut så är det en rätt så bra skiva som växer efter många varv

Betyg 4/5 

Kommentarer