Vinylsinglar: Ulf Lundell - Stockholm I December 2019

Omslaget till 10:an 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är vit 

Skivan är läckert Jul Röd  
Etiketten A-Sidan



Etiketten B-Sidan





Musiker


Jerker Odelholm - Bas
Julia Stjernlöf - Kör
Andreas Dahlbäck - Trummor , Bas Synt & Percussion
Jens Frithiof - Gitarr
Marcus Olsson - Orgel
 Ulf Lundell - Sång Munspel & Akustisk Gitarr



Låtlista



A-Sidan


Stockholm I December




B-Sidan
En Eld Ikväll (Live 2008)


Limiterad Utgåva 



En liten 10 -tums singel från Ulf Lundell kan det vara något tro för mig.
Jag gillar 10 – tums singel formatet Dock är jag inte så förtjust i Ulf Lundell måste jag erkänna.
Men jag har inte förstått hans storhet än Jag får väl lära mig med tiden

Stockholm I December är väl en jullåt eller inte det är frågan det.
Samtidigt så är det rätt så bra musik som kommer fram ur högtalarna

”Stockholm i december” är otvivelaktigt en julsingel, den släpps till och med på röd vinyl, komplett med bjällerklang, änglakörer och textrader om glögg, glittrande ljus och Stenbecksgranen på Skeppsholmen.Men fram till dess duger ”Stockholm i december” bra. Även om den kanske inte får en att se fram emot julen gör den i alla fall att att man längtar tills man tagit sig ”igenom mörkret i november”.










Betyg 3/5 

Kommentarer