Vinylsinglar: Nicole Sabouné - Come my love 2019

Omslaget till 10 - Tums EP:n

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är svart 

Skivan är läckert Röd
A - Sidan

Skivan är läckert Röd 
B - Sidan

Etiketten A-Sidan

Etiketten B-Sidan

Liten lapp på omslaget 






Musiker

Nicole Sabouné - Sång



Låtlista



Nowhere To Go
Keep It Inside

B-Sidan

For Us
B2 Come My Love


19 Min Lång





Nu kommer vi till en artist som jag inte vet något om skall jag erkänna.
Jag köpte skivan för att jag blev instresserad av Nicole Sabouné
Hon gjorde en underbar version av Bruce Springsteen s The River i På Spåret för några år sedan
Helt tagen av hennes tolkning och nu släpper hon en 10 – Tums EP med 4 låtar
Ep;:n är 20 min lång



indierock med en del postpunk svärta och Melankoli. Dock inte lika mörkt som Joy Division
Men nära nog vissa stunder  Det är förtrollande vackert men väldigt deppigt på samma gång
Den är ödslig och karg, tack vare brusig och kylig elektronik, samtidigt som pianot skänker melankoli och värme, vilket väl sammanfattar känslorna man har när något man älskat plötsligt inte längre finns.


EP:n kom ut i December Dock tycker jag att den skulle ha kommit i November

När jag lyssnar på låten For Us så känns det lite flört med Sabatons låt Carolus Rex
Kompet påminner om låten om du frågar mig. Fast mycket mjukare och bättre







Betyg
5/5

Kommentarer