Vinylsinglar: Eleine - All Shall Burn 2019

Omslaget till EP:n 

Baksidan med låtlista 

Ingen Skivpåse dock

Skivan är svart 

Etiketten 

Sound Pollution & Black Louge i sammarbete 


Musiker

Madeleine “Eleine” Lijestam - Sång
Rikard Ekberg Gitarr & Growl
Ludwig Dante - Gitarr
Jesper Sunnhagen - Trummor
Anton Helgesson - Bas



Låtlista


A-Sidan


Enemies
All Shall Burn
Mein Herz Brennt

B-Sidan


Hell Moon (We Shall Never Die) Symphonic
All Shall Burn Symphonic


Sista 10 – Tummaren för denna gång 

Fick tips av en jobbkollega som gillar lite tyngre metal & även Symfonisk metal.
Han tipsade mig om Elaine och att bandet hade släppt en EP. All Shall Burn.
Det blev att lyssna lite på Spotify för att se ifall detta kan vara något för mig. Det blev kärlek vid första lyssningen, Det blev att köpa EP:n direkt. Dock hade bara Bengans den på CD så det blev en beställning av 10 – Tums EP: n.

All shall burn "innehåller två nya låtar, ett omslag och symfoniska versioner av en äldre låt och det nya titelspåret. 

Skivan har blivit lite av en favorit här hemma. Härlig musik och snygg arrangerat
Det enda som stör lite är Growlandet dock är det en vanesak så med tiden så kommer jag att vänja mig vid det.


 Jag vill dock säga att Elaine är ingen kopia eller så av Nightwish utan Elaine har en egen stil och sätt att ge oss musik. Gillar man Nightwish så kommer man att uppskatta Elaine.
Undrar om det kan bli en bra turné  tro Nightwish & Elaine

“Hell Moon (We Shall Never Die)”släpptes tidigare som singel 2017 och hittar ett hem här som en symfonisk roll. De två sångarna håller sina egna trevligast mot orkesterns sväng och svullnar och växer hela vägen.  Riktigt vackra versioner 

"All Shall Burn" den symfoniska rollen, är lite överflödig, eftersom den elektriska versionen är mycket fin och riklig orkestrering

All shall burn är en liten aptitretare inför deras nästa album som jag hoppas kommer snart.
En liten pärla och ett avslut på 2019. Måste ta och kolla upp ifall det finns mera  skivor med bandet.
Har för mig att bandet har släppt 2 skivor innan så det blir att jaga rätt på med tiden


Nu tar vi och spelar den ett par varv till innan det är dags att fira Jul




Betyg 4/5 

Kommentarer