Musik på CD : Angelica - Angelica 1989 / 2019

Omslaget till CD:n

Baksidan med Låtlista 

8 - Sidig booklett + CD

CD:n





Musiker

Rob Rock - Sång
Dennis Cameron - Gitarr
Robert Pallen - Bas
Scott Ernest - Trummor

Gästmusiker

Ken Tamplin - Sång
Mark Hugenberger - Keyboards


Låtlista

There's Only One Hero
Are You Satisfied
I Believe
Danger Zone
Shine On Me
Only A Man
One Step At A Time
Will I Ever Learn
Take Me
Ahh
S.O.S.
Face to Face

Skivan är 43 min lång


Denna skiva har jag varit nyfiken på Skivan kom ut 1989 och har blivit en klassiker på sitt eget sätt. Det kom ut en nyutgåva med remastrad ljud och mix. Musiken är Melodiös Metal,
Här hittar man influenser i och samma stuk som Alien , Narnia , Bloodgood , Petra & Stryper.

Metal Comunity hade 20 % Rabbat på deras CD sortiment så det blev en beställning av denna skiva.
Metal från 1989 med självaste Rob Rock på sång! Grymt bra skiva som håller rakt igenom. Gillar du Melodisk Metal är detta en skiva du inte vill missa. En av de bästa melodiska metalskivor som släppts. Grymma gitarrsolos och massor av medryckande melodihakar gör detta till en Melodisk Metal klassiker! Skivan tickar på och det är 43 min av ren härlig Kristen Metal / White Metal.
Vad är då mina favoritlåtar så går det inte att bestämma sig för det. Hela skivan förtjänar lite mera uppmärksamhet

Angelica har blivit lite av en favoritskiva för mig. Den växer rejält och konstigt nog så finns det inte ett dåligt spår på denna pärla, Jag håller nog denna lika högt som To Hell With The Devil
Även om Angelica är ett strå vassare vissa stunder.  Skivan är en bortglömd Kultklassiker inom Kristen Hårdrock. En riktigt bortglömd pärla som förtjänar mera uppmärksamhet. Måste se till att kolla upp de andra skivorna.


Det kommer att bli riktigt svårt att sätta ihop årets lista var så säkra
Skivan finns på Spotify så vrid upp volymen och bara njut 





Betyg 5/5

Kommentarer