Vinylsinglar: Skott - Bloodhound 2019

Omslaget till A-Sidan
Bloodhound 

B-Sidans omslag till Midas 

Skivpåsen är vit 

Singeln är svart 

A-Sidan  Etiketten 

B-Sidan  Etiketten 






Musiker

Skott ( Pauline Skött)  - Sång & Instrument 


Låtlista



A-Sidan

Bloodhound

B-Sidan

Midas



Denna singel är något av en chansning måste jag erkänna
Blev lite förtjust i omslaget och artisten har jag aldrig hört talas om måste jag erkänna.
Hon heter Skott kort och gott. (eller Pauline Skött) om man skall vara petnoga. Hon har hållt på med musik sedan 2016 å bara gett ut ett handfull singlar. Denna singel är den första på hennes egna skivbolag och Singeln heter Bloodhound och är en skön liten syntlåt som kommer att att sitta i min skalle rejält. En låt man kan nynna med i faktiskt



B-Sidan består av låten Midas som är lite mer allvarligare på sitt eget sätt. Men det är inte lika glatt som Bloodhound som ligger på A-Sidan



Låtarna är mellan 3 – 4 min långa så det blir inte tråkigt eller segt måste jag erkänna.
Men jag vill ha mera material av Skott. Så jag hoppas att det kommer en debut skiva snart antingen på LP eller CD. Jag vill ha mer, en positiv överraskning måste jag säga










Betyg 3/5

Kommentarer