Vinylsinglar: New Goblin - Tour 2013 Red EP

Omslaget är i Goblin klass 

Baksidan med bandet + Låtlista 

Skivpåsen är Svart 

Skivan är läckert Röd med denna gång 

Etiketten A-Sidan 

Etiketten B-Sidan 

Reklamlapp på omslaget 

Musiker 


Bruno Previtali - Bas
Titta Tani - Trummor
Massimo Morante - Gitarr
Claudio Simonetti - Keyboards
Maurizio Guarini - Keyboards



Låtlista



A-Sidan


Profondo Rosso
Roller



B-Sidan

Suspiria
Tenebre


140 gm röd röd vinylklippning vid 45 rpm.
Exklusiv omslagskonst av Graham Humpreys.


En singel som jag har sett många gånger på RecordHeaven s Hemsida och jag har länge suktat efter den så när jag beställde denna EP så passade jag på att beställa en Agusa - Bootleg som jag även har velat ha för att få en komplett samling av Agusa. (Skivan kommer snart på Bloggen)

Men nu till denna Goblin eller "New Goblin" som denna grupp heter
Dock är det en liten skillnad New Goblin består av huvudsak var det tre medlemmar i den klassiska lineupen och två medlemmar av Simonettis andra band, Daemonia
New Goblin passar då på att släppa denna EP med 4 nyinspelningar av gammalt material.

Vad är det bättre än att besöka en gammal vän? Återbesöker den gamla vänen med en ny känsla av kraft och brådskande.




En härlig Promovideo för skivan 





Så det är bara att lyssna och njuta av 4 härliga Goblin Klassiker i ny skrud 
Kanske inte lika bra som orginalet men nära nog. 
Jag klagar inte 


Betyg 4/5  


Kommentarer