Tankar 10 album på 10 dagar

Sedan en tid har kedjebrev av karaktären "att under 10 dagar lägga upp album som betytt mycket för mig. Inga recensioner eller förklaringar, bara vinylomslag,"


Dock kommer det bli en väldig blandning, Tack vare Linköpings Skäggetorps bibliotek så blev det väldigt mycket CD att låna under min barndom, Så det blev en källa för mitt musikintresse under många många år (och även är fortfarande) Det roliga är att de flesta av mina vänner under 97-2010 gick framåt och följde med strömmen, Medan jag själv gick bakåt och upptäckte en del stora band som hade spelat under 60-90 - talet. Så min syster körde hiphop medan jag körde rock och Hårdrock
även en del progg som ni kommer att märka i listan. Men det är inget att göra åt så det kommer bli en salig blandning måste jag säga men nu kör vi


Här kommer min lista



Iron Maiden - A REAL LIVE DEAD ONE
Den skivan som verkligen fick mig att intressera mig för Iron Maiden
Vet inte hur många gånger jag spelade den 

Iron Maiden - Iron Maiden
Deras bästa från de tidiga åren och samtidigt är det fortfarande en av mina favoriter
med Iron Maiden 



Kebnekajse - Resa Mot Okänt Mål
Skivan som jag verkligen ville ha tag i när jag var mindre.
Hade ett bränt CD-R utgåva ett tag innan jag fick tag på originalet
Fortfarande en fantastiskt skiva 

Kebnekajse - Kebnekajse II
Skivan för alla som älskar Folkmusik och även fortfarande är en av deras bästa skivor
Alla kategorier 

Bo Hansson - Sagan Om Ringen
En skiva som jag fortfarande känner igen varje ton ifrån
Alltid en av mina stora favoritskivor  som finns här hemma i samlingen



Björn Afzelius - Grande Finale
En live skiva som jag spelade in på kassett och körde alltid i mitt
pojkrum, Kan fortfarande sångerna i huvudet  
International Harvester - Sov Gott Ros - Marie är föregångaren till
Träd , Gräs & Stenar.
En skiva som jag alltid kommer att rekomendera till vänner och bekanta
Det är bara så magisk. Även om den kan verka lite tråkig ibland 



Nationalteatern - Rövarkungens Ö
Enligt mig en av Nationalteatern s bästa skivor 

Nationalteatern - Kåldolmar & KalsipperLånade den på kassett och jag blev kär i denna underbara politiska saga
Fortfarande en bit av Barndomen  
Staffan Westerberg - Vilse I Pannkakan
Sägs ha förstört folks barndom
Själv så gillar jag den på något vis
TV-Programet finns här hemma på DVD
Det säger väl allt egentligen



Charlie & Esdor - Charlie & Esdor
En av Mellotronen s finaste släpp som jag hittade på huvudbiblioteket i Linköping
En riktigt bortglömd pärla med både Psych och blues 

Dag Vag - Scenbuddism
En av Dag Vags bästa skivor om du frågar mig
Samtidigt så gav det mig även ett intresse för punken och även Ebba Grön 

Ebba Grön - 1978 - 1982
Ebba Grön är ett av mina favorit Punk band och kommer nog alltid att vara det
Alla kategorier. En stycke Musikkultur 





Vi lägger in ett par slamkrypare också måste jag erkänna 


Various - Simpley The Best of the 80.s
TVShop anoserade om dessa skivor och biblioteket köpte in den
En härlig samling med alla klassiker från 80 - Talet
Hittade väldigt mycket favoriter på dessa skivor 

Various - Simpley The Best of the 70.s
TVShop anoserade om dessa skivor och biblioteket köpte in den 
En härlig samling med alla klassiker från 80 - Talet
Hittade väldigt mycket favoriter på dessa skivor 

Various ‎– Svensktoppen 40 År (1962 - 2002)
Mormor köpte den till mig och tyckte att jag skulle lyssna på ritkig musik än bara skiten (Hårdrock m.m.)
Skivan finns fortfarande kvar i samlingen 

Kommentarer