LP - Skivor : Astral Doors – Worship Or Die Red 2019

Omslaget Till LP:n 

Baksidan med låtlista 

Skivpåsen är svart 

LP:n är röd 

Etiketten 

Liten röd sticker 





Musiker



Nils Patrik Johansson - Sång
Joachim Nordlund - Gitarr
Mats Gesar - Gitarr
Ulf Lagerström - Bas
Jocke Roberg - Keyboards
Johan Lindstedt - Trummor




Låtlista

A-Sidan

Night Of The Hunter
This Must Be Paradise
Worship Or Die
Concrete Heart
Marathon




B-Sidan

Desperado
Ride The Clouds
Let The Fire Burn
Sister Of Mercy
St. Petersburg




Vi fortsätter att beta av samlingen,

Denna gång till ett band som jag har lite koll på men som jag ändå har varit nyfiken på
Astral Doors heter bandet och de har gett ut 8 skivor innan, Detta är deras senaste giv.
Skivan hittade jag på Facebook så det blev ett chansköp på sitt eget sätt.
Sångaren Nils Patrik Johansson har jag lyssnat på tidigare eftersom han var sångare i Sabaton avknoppningen Civil War (som jag håller lite högre än Sabaton).
Samtidigt så har även Nils Patrik Johansson släppt ett soloalbum också.
Men nu är han tillbaka i sitt band Astral Doors som nu släppt sitt nya album
Worship Or Die




Astral Doors jämförs ofta med band som Rainbow, Dio och Black Sabbath, många tycker att Nils Patrik som sjunger låter som Ronnie James Dio och i viss mån gör han väl det även om han är betydligt mer begränsad och mindre passionerad i sin sång. Samtidigt så är detta ett album som växer sig starkare Kort sammanfattat… ”Worship Or Die” är precis vad man förväntade sig från första början och ännu en skiva som definierar Astral Doors på bästa sätt.

Även om det inte riktigt är en skiva som skulle få toppbetyg så var det väldigt kul att lyssna igenom det hela och förtjänar därför ett högt betyg. Skulle inte förvåna mig om dom som följt bandet länge diggar det här nya albumet och annars så är det här definitivt nånting för dig som gillar Rainbow, Dio eller Helloween.


Skivan förtjänar lite mera uppmärkamhet tycker jag och efter ca 10 vändor så är detta en skiva jag inte tröttnar på i första taget. Även om den inte når upp till toppbetyg som sagt






Ge skivan en chans på Spotify Du kommer att tacka mig jag lovar



Betyg 3/5 

Kommentarer