LP - Skivor : Agusa - In Concert Clear 2016 / 2018

Omslaget till LP:n 
Baksidan med låtlista + Bandet 



Skivpåsen är svart 

LP:n är genomskinlig 

Etiketten 





Tobias Petterson - Basgitarr
Tim Wallander - Trummor
Jenny Puertas - Flöjt
Mikael Ödesjö - Gitarr
Jonas Berge - Orgel







Låtlista


A-Sidan

Landet Längesen & Sorgenfri
Uti Vår Hage

B-Sidan

Gånglåt Från Vintergatan



Limiterad i 500 ex
Osäker om det är en bootleg eller inte


Skivan är ca 50 min lång



In Concert skivan kom ut i mitten av November 2018 och då gick den mig helt förbi, jag hade inte möjlighet att köpa den för ens nu , annars så skulle den legat högt på 2018 års lista. Men det är bara att be om ursäkt till bandet.


Det finns band å så finns det band som jag bara inte kan låta bli att köpa allt med för att ha en komplett samling med. SÅ även denna gång.

Jag kan inte komma ifrån bandet Agusa. Jag har försökt många gånger att ge upp att bara sitta ner och drömma mig bort men det är som att det inte går. Bandets härliga sound och styrka får mig att bara gapa av förvåning. Hur lyckas de med detta måste jag säga. Folkrock med flöjt.
Ett blanding av Jethro Thull , Kebnekajse & Änglagård kanske. 

Med dessa influenser så känner jag att detta är verkligen något så unikt som en av Agusas bästa liveskivor. Det finns redan ett par stycken jag vet
Katariasis & Extasis, Men denna skiva har något mera att bjuda på sitt eget sätt.
Dels så är en av mina favoritlåtar med ”Uti Vår Hage”. + ett obligatoriskt Trumsolo i låten Gånglåt Från Vintergatan. Annars är det ingen livekonsert utan ett Trumsolo.
Vi får här dock även 4 låtar istället för 2 st som det brukar vara på Agusas Live skivor.

Sedan om skivan är Officiell eller Bootleg låter jag väl vara osagt.
Skivan är utgiven på Motljud och även utgiven på Pancromatic.
Men egentligen är det väl petitesser. Låt musiken tala i stället säger jag ännu en gång. Skivan är ca 50 min lång och hela B-Sidan tar upp den härliga låten Gånglåt Från Vintergatan. Ren njutning för både öron och själen.


Agusa musik kommer jag att följa i många år och jag hoppas på många många år till. Jag behöver Agusa och världen behöver Agusa.
Kan man hoppas på en liten Turné snart och kom gärna till Linköping.
Jag lovar att vi kommer att ses där om inget annat händer vill säga. 


Betyg 5/5

Kommentarer