Musik på CD : Khadavra - Hypnagogia 2019

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista  
Uppviket med text till vänster
CD till höger 



CD:n





Musiker


Jón Klintö - Bas & Franskt Horn
Alexander Eriksson - Trummor , Marimba, & Congas
Seb Sebsinsky Eriksson - Gitarr , Sång & Didgeridoo
Nils Erichson - Keyboards , Kyrkoorgel , Piano, Gitarr & Sång




Låtlista





Horisontens Himlavalv
Down The Rabbithole
Dissolve
Mordängel
Tryptophan
Kollektiv



Skivan är 1 timme lång


Skivan finns bara i 20 exemplar




Khadavra är ett band som konstigt nog kom upp lite av en slump när jag kollade på FB å på Prog forumet för att hitta ny musik. Själv så visste jag inte mycket om bandet skall jag erkänna.
Det är både Prog , Indie & Alternativ musik, Men om jag fick bestämma så skulle jag nog mest säga Progressive Rock, Men jag visste inte hur jags skulle få tag på skivan så det blev att skicka ett PM via Facebook och kolla ifall det gick bra att köpa ett ex å det gjorde det, Så bara att swisha så kom den i brevlådan ett par dagar senare.

Musiken är väldigt svävande och samtidigt trollbindande, Den griper tag i en och låter en sväva bort. Det är för det mesta instrumental musik men ändå lite sång på vissa spår.

Bandet påminner lite om ett av mina andra prog favorit band Agusa och Änglagård.
Så det får bandet ta som en komplimang eller hur de vill göra det.

Skivan kommer ligga högt på min lista i år
Mästerverk som växer för varje omlyssning
Har lyssnat på den runt 20 gånger och jag tröttnar inte i första taget.




Betyg 5/5

Kommentarer