Musik på CD : Kamya – Soma 2017

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista inget annat 

Uppviket med texter 

CD + Info om medlemmarna

CD:n







Musiker



Kalle Trenter - Bas
Julius Willén - Trummor
Klas Walldén - Gitarr
Jakob Carlander - Sång & Gitarr
Oskar Jansson - Sång & Gitarr


Låtlista



Moon
Ties That Bind, Pt. I - Slipping
Ties That Bind, Pt. II - Interlude
Ties That Bind, Pt. III - In Your Heart Shall Burn
Inferno
Always Old Ways
Drought



Digipack
Skivan är 37 min lång





Nu till något helt annat som jag har varit nyfiken på länge och väl.
Det är ett band från Linköping som kort och gott heter Kamya. Det är allt jag vet för tillfället om detta band. Bandet bildades på universitet i Linköping hösten 2012, och spelar vad som skulle kunna kallas för progressiv metal.

Vet inte om de har spelat i andra band eller hur länge de har hållit på, De har bara släppt en skiva & den kom ut 2017, så det är lite över 2 år sedan den kom ut.

Skivan har jag sett i skivbacken på Bengans i Linköping och jag varit lite nyfiken på bandet.
Så jag har dock låtit den vara kvar ett par gånger och som tur är så fanns det flera exemplar kvar av skivan. Men nu till slut så blev det ett köp som ni ser.

Det känns riktigt samspelta och det blir riktigt bra musik och texter så fort musiken kommer fram.
Det finns en sak som stör mig på denna skiva och det är något så fjuttigt som Growlandet på vissa låtar. Vet inte varför men det blir lite svårt till en början med Growlande, Tur att det bara är en kort stund på skivan så jag skall väl egentligen inte klaga, Bandet är väldigt samspelat och sammansvetsade. Dock undrar jag ifall bandet fortfarande är aktivt eller inte.
Eller så är det så att bandet inte spelar så ofta så jag hoppas att det kommer mera musik med Kamya. Skivan är en debutskiva på något sätt men det skall inte förstöra känslan för musiken växer. Men det känns ändå som att något saknas, vet inte riktigt vad måste jag erkänna. Eller så är det hjärnan som spelar mig ett stort spratt tro??, Men ändå så är det en skiva som förtjänar lite mera uppmärksamhet,
Hade man fått tag på skivan under 2018 så hade den hamnat högt på listan,


Betyg 3/5 

Kommentarer