LP - Skivor : John Wildcat - Rockabilly Noice 2018

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista & Info

Skivpåsen är vit 

LP:n är läckert grön

Etiketten 

En minnesruna finns med 






Musiker

John Wildcat - Sång & Instrument
Jesper Ljungberg - Piano
Jonas Karlberg - Gitarsolo







Låtlista


A-Sidan


1987
Jag Vill Inte Va' (Som Alla Andra)
I Natt E' Hela Stan Vår
Amerikanska Bilar
En Kväll I Tunnelbanan 


B-Sidan

Dolce Vita (Det Ljuva Livet)
Du Lever Bara En Gång
Vi Rymmer Bara Du Och Jag
Bedårande Barn Av Sin Tid
Ut I Natten


200 exemplar i Grön Färgad Vinyl




En skiva som jag först trodde att jag hade i min samling med John Wildcats utgivning.
Dock hade jag inte denna så det blev ett besök på Bengans i Linköping för ett tag sedan.
Denna gång är det en cover skiva med låtar från slutet av 70 , början av 80-talet bandet punk/pop bandet Noice. Har faktisk bara en skiva med det bandet och det är klassikern Tonårsdrömmar
Så lite av bandet Noice har jag hört innan.

Men nu är det dags att konstigt nog får höra Noice låtar i Rockabilly versioner.
Hur låter det på sitt egna sätt tro??

Det är med värme och humor speciellt introt till En Kväll I Tunnelbanan.

Det är en värdig hyllning det är inte påklistrat eller tråkigt.
Han har kul i studion det märks men det känns som att skivan inte riktigt är färdig än.
Eller så är det bara lite konstigt att höra Noice låtar i Rockabilly versioner.

Men det är väl en vanesak, Undrar vad John Wildcat kommer hitta på tills nästa skiva.
Det finns en ny platta på spotify det vet jag.
Men vad kommer att ges ut på tryckt skiva det återstår att se
Intressant skall det bli eftersom John Wildcat alltid överraskar mig

Dock sista spåret är något som känns lite extra.
Han spelar helt akustisk med bara ett litet enkelt komp.
Ut I Natten har aldrig låtit så bra.



Betyg 3/5

Kommentarer