LP - Skivor : Children Of The Sün - Flowers 2019

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista + musiker 

Skivpåsen är svart

LP:n lika så

Etiketten 

The Sign Records loggan






Musiker



Jacob Hellenrud - Gitarr
Josefina Berglund Ekholm - Sång
Ottilia Berglund Ekholm - Kör
Wilma Ås - Kör
Ida Wahl - Bas
Anna Nilsson - Keyboards
Christoffer Eriksson - Trummor
Sara Berkesi - Percussion


Låtlista


A-Sidan

Flowers (Intro)
Her Game
Emmy
Hard Workin Man

B-Sidan

Sunchild
Flowers
Like a Sound
Beyond the Sun


Limiterad i 500 ex




En skiva som jag läste om förut på Spader Ess bloggen, blev väldigt nyfiken på Flowers som skivan heter och när jag kommer ner till Bengans i stan så fanns skivan till försäljning.
De spelade en liten snutt av den och jag var såld direkt. Bara introt fick mig att lägga undan skivan till senare. Så det blev ett köp senare under dagen.
Så det är dags att lyssna på bandet Children Of The Sün.


Children Of The Sün.


Vinnare av den svenska nationella musiktävlingen "Livekarusellen", Children Of The Sün följde snart upp med att spela evenemang som "Putte I Parken", Arvika Hamnfest "och" Karl Oskarsdagarna "innan de släppte en självtitlad EP. , "Flowers" är Children Of The Sün s debutplatta

Children Of The Sün musik är för att citera Children Of The Sün facebooksida säger de sig själva inspireras av Janis Joplin, Jimi Hendrix och “the free, loving spirit of 1969” på sin och det märks i deras musik. Jag skulle vilja kalla det för "hippie" betonad rock med mycket inslag av bluesiga gitarrer och snygg stämsång och en hel del proggiga orgelvändningar. Sedan om det är en komplimang eller inte det för stå för er.


Vi bjuds på 8 låtar av sommarängsdoftande 60/70-talsrock som med lyckat resultat förflyttar lyssnaren bakåt i tiden till en tid när Flower Power var som bäst och samtidigt så känns det som att bandet har spelat i många år trots att det är en debutplatta.

Skivan är ett mästerverk och samtidigt så växer den efter många varv
Samtidigt så känns skivan inte för kort eller så utan det är 34 min lång resa som sträcker sig mellan The Doors , Sienna Root och Blues Pills.

Children of the Sün är inget undantag. Med skickliga musiker, som dessutom är i majoritet kvinnor, känns Flowers som en frisk fläkt som är helt rätt i sin tid.

Det märks verkligen inte och det är riktigt bra från början till slut.
Jag är kär och jag vill höra mera snart från Children Of The Sün.

Betyg 5/5 

Kommentarer