LP - Skivor : Bokassa - Crimson Riders 2019



















Musiker


Jørn Kaarstad – Sång Gitarr
Bård Linga – Bas
Olav Dowkes – Trummor




Låtlista



A-Sidan



Brologue
Charmed & Extremely Treacherous
Vulture
Mouthbreathers Inc.
Wrath Is Love


B-Sidan 

Crimson Riders
Captain Cold One
Blunt Force Karma
Immortal Space Pirate 2: The Last Shredi

Limiterad Färgad Vinyl 



Bokkassa är ett band som jag snubblade över via Sweden Rock Magazine för ett par månader sedan när det var en artikel om dem där. När jag sedan var på Bengans i Linköping så fanns både CD:n å Vinylen där. Vinylen kostade 10 kr med än CD.n så det blev att plocka LP:n.

Så det blev ett chansköp och vilket köp sedan.
Jag menar, stonerpunk, hur kan det tänkas låta? Riktigt bra eller dåligt det är en tolkningsfråga. Men det är Stonerrock med Punkvibbar skulle jag nog mera säga Dock spelar Bokassa Stonerpunk om man får tro bandet själva. Det känns som plattan knappt kommit igång förrän det hela är över. Kortare album i all ära för varför gör vi oss mödan att följa ett band om inte för att vi lämnats hungriga efter mer?

Dock undrar jag alltid varför det ligger en saxofon snutt på låten Vultures
Men bara det gör att det kommer att bli en liten udda pärla denna skiva när det är dags för listan i år.

Bandet tar i ordentligt och gillar man Punk och även lite tungre Fuzz sound så kommer ni att gilla Bokkassa även om skivan är lite för kort med bara 30 min. Även om låtarna klickar på mellan 1-6 min men det är ju punk så det skall vara kort och enkelt och när det kommer till Bokkassa.

Bokkassa har gett oss en riktigt bra och härlig skiva och samtidigt så kommer bandet att få nya fans var så säkra. Det enda man skulle klaga på det är att det för kort skivan.
Men bandet är ändå tajtare än någonsin.






Betyg 3/5

Kommentarer