LP - Skivor : XT - Saved By The Blood 2017

Omslaget till LP:n
Hela Bandet är på plats

Baksidan med låtlista + Bandinfo

Skivpåsen bild 1
Bandmedlemmarna och texterna på A-Sidan

Skivpåsen bild 2
Bandmedlemmarna och texterna på B-Sidan

LP:n är svart

Etiketten 






Musiker




Peter Carlsohn - Bas
Mick Nordström - Trummor
Björn Stigsson - Gitarr
Dan Tibell - Keyboards
Sonny Larsson - Sång



Låtlista


A-Sidan


Watchman
The One
I Will Follow You
All Of Your Love
What's Going On

B-Sidan

The Last Supper
The Crucifixion
The Resurrection


En skiva som redan finns här hemma på CD dock ,Visste att det fanns en vinylutgåva men jag fick inte tag i den för ens nu. så jag skall väl inte klaga egentligen 

Har lyssnat på CD:n många gånger och den växer för varje gång.
Så jag var bara tvungen att ha vinylutgåvan så det blev att beställa den helt enkelt.


Dock finns skivan redan på bloggen så jag tar bara och kopierar den texten

Har finns det både influenser till Narinia , Jerusalem och Leviticus som vi redan vet.
Så jag klagar inte. Skivan är en riktigt käftsmäll som flörtar lite med 80-Tals rocken.
Men ändå så finns det något där som får mig att bara sitta och headbanga eller bara njuta av musiken.


Skivan har även en del AOR – inslag som man kan inte komma ifrån och det är
med besked att bandet XT är på väg tillbaka med besked. Här finns allt och lite till.

Låtarna är mellan 3- 6 min dock är den starkaste och bästa är på 12 min.
Skivans starkaste svit är nog från Låten The Last Supper – The Resurection
Det handlar om Jesu Kristi sista måltid och korsfästelsen.

Vilken Comeback om man får säga det. Måste kolla upp ett bar skivor till med XT.

Men XT jag är väldigt glad över denna skiva och jag hoppas på att ni fortsätter ett tag till med er musik , Vi behöver er grabbar.

Betyg 5/5

Kommentarer