LP - Skivor : Jerusalem - Warrior 1981

Omslaget är likadant som på den Svenska Utgåvan
Dock heter skivan Warrior denna gång

Baksidan med Bandet + Låtlista 

Uppviket med texterna på 


LP:n är svart 


Dock om man slår på Wikipeda så kom den engelska utgåvan ut 1982 på skivbolaget Lamb & Lion Records
in the United States and on Word Records in the UK.
Dock verkar det som att i Sverige så gav Prim ut den 

Primloggan






Musiker


Ulf Christiansson - Sång & Gitarr
Anders Mossberg - Bas (Peter Carlsohn is credited on the Swedish version)
Dan Tibell - Keyboards
Klas Anderhell - Trummor






Låtlista LP:n


A-Sidan


Constantly Changing
Warrior
Pilgrim
It's Mad



B-Sidan 

Man Of The World
Sodom
Ashes In Our Hands
Farewell


Skivan är ca 50 min lång



Har du inte bloggat klart än om dina Jerusalem skivor tänker folket nu.
Det börjar bli tjatigt, Må så vara men detta är faktiskt den sista skivan med Jerusalem jag har har i samlingen. (Tills deras nya skiva kommer ut i år).

Detta är en skiva jag länge velat ha på LP. Vet att jag redan har denna på CD.
Men Warrior (Krigsman) är mitt favoritalbum alla kategorier när det kommer till Jerusalem s katalog. Så när jag fick se att skivan fanns att få tag på så blev det så klart ett köp.


Dock skall jag erkänna att jag har lite svårt för de engelska versionerna av låtarna.
Det låter bra missförstå mig inte, Men det klickar inte riktigt på sitt eget sätt.

Men det är en tolkningsfråga på sitt eget sätt så jag skall väl inte klaga.
Skivan är en klassiker som kommer att stå sig i många år.

Även om denna utgåva är väl mest för samlare så är jag riktigt nöjd ändå.
Men nu är det som sagt slut med Jerusalem skivor i samlingen. Än så Länge

Betyg 4/5 

Kommentarer