Vinylsinglar: Siena Root - In The Fire 2019

Omslaget till singeln
Riktigt läckert

Baksidan med info m.m.

Skivpåsen är vit

7-Tums singeln är svart 

Etiketten 






Musiker


Sam Rifer - bas
Love Forsberg - slagverk
Erik "Errka" Petersson - klaviatur
Matte Gustavsson - gitarr


Gäst:

Lisa Lystam - sång och munspel






Låtlista


A-Sidan


In The Fire




B-Sidan

Trippin



Kan man bli förälskad i en låt som man bara hör en liten snutt av?
Eller om man får reda på att låten man har hört på Spotify finns utgiven på 7-Tums singel? Vad gör man då när man har spelat den ett 10 tal gånger på Spotify. Jo man frågar om man kan få beställa ett ex av singeln.

Det gick bra som ni ser, Denna singel säljer Bandet på sina spelningar när de är på Turné.
Men jag fick beställa ett ex så nu blir det att bara njuta rejält av låten

Denna gång så får bandet sällskap av den kvinnliga sångerskan Lisa Nystam som för bandet till en högre nivå måste jag säga. Hennes pipa går inte av för hackor.Lisa är förövrigt sångare i bandet
Lisa Lystam and her Family Band,


Men nu är det dags för Siena Root Singeln heter In the Fire och är den första inspelningen med
Lisa som också är med ute på vägarna i vår och sommar.

Annars så vet jag att Siena Root är på Turne just nu och det är snart dags för bandet att gå in i studion igen så nytt material kommer ca 2020 om jag fattade det rätt.

Så det är bara att hålla tummarna att det kommer att bli en riktigt bra skiva.
Dock när man hör In the Fire så kan det bara bli riktigt bra (Om den kommer med på skivan eller inte det får vi väl se) Men det jag hör på In the Fire vill jag väldigt gärna höra mera av.
Så nu tar vi och spelar denna ett par varv till



In the Fire finns på youtube så lyssna och njut




Betyg 5/5

Kommentarer