Vinylsinglar: Iron Maiden - The Soundhouse Tapes 1979 / 2009

Omslaget är en klassiker i sig 

Baksidan med info + låtlista

Skivpåsen är vit

Skivan är läckert Lila

Etiketten 




Musiker


Paul Di'Anno - Sång
Steve Harris - Bas
Dave Murray - Gitarr
Paul Cairns - Gitarr (okrediterad)
Doug Sampson - Trummor



Låtlista


Iron Maiden 

B-Sidan

Invasion
Prowler


Bootleg utgåva av Iron Maidens The Soundhouse Tapes


En bootleg denna gång jag vet men jag kunde inte bara låta bli att köpa den.
Jag har länge velat ha den eftersom Iron Maiden är & var en av mina stora favoritband i många många år.

Nackdelen är ett orginal är riktigt dyr eftersom det finns bara så få exemplar av den. På discogs så ligger ett orginal utgåva ut på mellan 4.000 - 12.000 kr,
Så det är väldigt enkelt att få tag på en bootleg ute på marknaden. Jag fick tag på mitt ex för ca 200 ex på Facebook i en köp och säljgrupp,

Dock kan man tycka att när Iron Maiden gav ut sina skivor remastrade på CD så kan man ju tycka att The Soundhouse Tapes kunde varit med som bonusspår på den första skivan. Men det blev inte så.
Men vem vet The Soundhouse Tapes Mastern kanske inte finns kvar att få tag på. 

Eller så vill skivbolaget inte att The Soundhouse Tapes skall komma ut på nypress eftersom det är för de trognaste fansen som var med från början av Iron Miaden s karriär. Dock så kom låtarna Strange World & Iron Maiden från The Soundhouse Tapes med på samlingen Best Of The Beast från 1996.
Strange World spelades in men kom inte med på denna singel. Så någonstans så finns de inspleningarna. 


Men nu över till denna bootleg av The Soundhouse Tapes. Den är riktigt läckert och proffigt gjord måste jag erkänna. Dock skall originalet vara svart skiva men denna är läckert Lila. Annars så är ljudet rätt så ok.




The Soundhouse Tapes är även där det började på sitt eget sätt.
Här finns det råaste som Iron Maiden spelade in och sedan så blev det starten med ett av Världens bästa Heavy Metal band.


Dock är frågan vad man skall sätta för betyg Det är dock en Bootleg 1/5

Kommentarer