Vinylsinglar: The Great Discord – Afterbirth 2019

Omslaget till EP:n

Baksidan med låtlista 

Texterna finns på textbladet och även info om bandmedlemmarna

Skivpåsen är svart 

LP:n är clear genomskinlig

Etiketten 

The Sign Records loggan finns på baksidan av omslaget 





Musiker

Fia Kempe - sång
Aksel Holmgren - trummor
André Axell - gitarr
Gustav Almberg - gitarr
Rasmus Carlsson - bas




Låtlista



A-Sidan

Heart
Afterbirth


B-Sidan

Army Of Me
Neon Dreaming

Limiterad i 300 exemplar


The Great Discord ska släppa nytt material och jag blev riktigt glad över det.
Bandet har vuxit i mina öron & ögon. Har dock inte sett bandet live än men det får bli med tiden.


Efter två fullängdare, Duende (2015) och The Rabbit Hole (2017), ger nu Linköping-bandet ut en EP på The Sign Record. EP:n inkluderar nyskrivna ”Heart” och Afterbirth” tillsammans med Björk-tolkningen ”Army of Me” och en nyinspelning av ”Neon Dreaming”.

Deras nyaste EP eller skiva beror på hur man ser det den är på ca 17 min & innehåller 3 låtar + en cover av Björk.

Det är en riktigt stark återkomst av bandet och jag hoppas att bandet släpper mera material snart.
Dock måste jag nog säga direkt att det starkaste spåret kommer sist enligt mig
”Neon Dreaming” är ett mästerverk i ännu naknare form och det bara att luta sig tillbaka och bara blunda och drömma sig bort tills man hör de allra sista sekunderna

Avslutningen anknyter till omslaget och jag tar mig gärna inte igenom de sista sekunderna allt för ofta. Hur får Fia ut sådan smärta?
Det är nästan lite för magstarkt att lyssna på så då lyfter jag gärna på nålen om jag får vara ärlig. Nu väntar man bara att det kommer mera nytt material.
Ge oss mera

Singeln kan bara få ett betyg och det är full pott direkt





Betyg 5/5

Kommentarer