LP - Skivor : Lilla Lovis – Som En Oskuld 2013

Omslaget till LP:n
exakt som på CD;n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen är svart

LP:n är turkosfärgad

Etiketten
A-Sidan

Etiketten
B-Sidan


Musiker


Lilla Lovis - Sång
Övriga Musiker ???




Låtlista


A-Sidan

Se Upp För Lilla Lovis
Allt Kommer Försvinna
Man Måste Testa Allt
Brudar Med Små Pattar Kan Dra Åt Helvete
Ensam Hemma (Alla måste komma)


B-Sidan

Syrran
Gosar Upp
Det Säger Bara Plopp
Döda Fåglar
Spottar Aldrig Ut (Hennes mest kända låt
Anden Med Flaskan

Skivan är Turkosblå
Vet dock inte i hur många exemplar den finns


En skiva som jag faktiskt inte trodde att jag hade kvar.
Den måste ha stått i hyllan sedan jag köpte den 2014. Hade nyligen blivit med vinylspelare och var väldigt svag för Lilla Lovis debut CD. Så det var då bara att beställa den via hennes Hemsida.
Sedan så stod den där i skivhyllan fram tills nu när jag gick igenom samlingen.
Så lite till vänster i början av Agusa så låg den skivan där. Blev väldigt förvånad över att den var kvar.  Men där ser man att man hittar saker man hade glömt bort.


Musiken och texterna är exakt som jag minns den när jag hade CD:n.
Så det är lite flashback på sitt eget sätt.

Jag tar lite då och går tillbaka till vad jag hade skrivit för några år sedan.
Å jag håller med fortfarande

Debutskivan inleds med raderna:
Jag heter Lilla Lovis, Lilla Lovis är jag, jag har fickpengar i fickan och en mun som är glad
och mitt hår drar som en havsbris genom kammen varje dag."

allt stämmer precis som står här över


Men detta är ett bra debut album och plattan växer för varje låt visserligen det är lite grovt ibland.
Men det svänger så himla gott i kroppen Slut låten på plattan Anden Med Flaskan är ett mästerverk
men en tragisk låt samtidigt


Hoppas att flera upptäcker denna platta Men detta är inte för små barn

Har bloggat om Lilla Lovis tidigare här på bloggen

Kommentarer