LP - Skivor : Koinonia - Celebration 1984

Omslaget till LP:n

Baksidan med låtlista

Skivpåsen är vit

LP:n är svart 

Etiketten






Musiker



Abraham Laboriel - Elbas & Sång
Alex Acuña, Bill Maxwell - Trummor & Percussion
Hadley Hockensmith - Gitarr
Harlan Rogers - Keyboards
Justo Almario - Trädblåsinstrument




Låtlista

A-Sidan


Pilgrim's Progression
Hidden Beauty
Agapao
Celebration
Countin' The Cost

B-Sidan

Sno-Cone
From You
Goodbye - Means God Be With You
All The Time
Miracle


Skivan är 50 min lång


För ett par månader sedan så fick jag tips av en bekant att kolla upp ett band som heter Koinonia.
Hon trodde att det skulle falla mig i smaken och det gjorde det. Deras skiva Celebration från 1984 som är inspelad Live i Stockholm och Göteborg sägs skall vara deras bästa skiva oavsett vad de har gett ut. Så det blev att ladda ner skivan och lyssna lite och vilken skiva,

Härliga Jazz rytmer och underbart sound som Wasa Express eller Egba.
Dock påminner det om Arbete & Fritid eller Archemedes Badkar,
Bandet var aktiva mellan 1982 – 1991 och gav ut 3 studioalbum och 2 livealbum var vid det är ett livealbum vi skall ta oss igenom nu och det är som sagt Celebration.
Har länge velat ha denna i min samling så jag kollade på Facebook och frågade ifall någon ville sälja sitt ex å jag fick napp så det blev bara att betala så nu finns skivan här till slut.

Det är så fruktansvärt svängig och så härligt som det bara blir när musiker som verkligen älskar att spela sin musik bara får komma fram och bara blomma ut till fullo på skiva.

Det märks verkligen att bandet har roligt när de spelar. Som sagt var så är detta en riktig kalasskiva enligt mig.

Bandet Koinonia var en av de första att spela Jazz / Fusion musik med Kristna budskap.
Så där bröt de mark för andra band. Men vad skall man kalla musiken?
Lovsångsjazz eller bara Jazzrock. Det tål att tänkas på vissa stunder.
Hittar ni den på Loppis eller på nätet så Köp / beställ den direkt.
Ni kommer att bli överraskade var så säkra på det.





Skivan finns på Youtube
Lyssna och njut 




Betyg 5/5

Kommentarer