Musik på CD : Jordskred - Vågar Du? EP 2015

Omslaget till CD- EP.n

Baksidan med låtlista 

CD:n ligger i en Pappersleve






Musiker :
David Killander - ???
Marcus Nilsson - ???
Mikael Engström - ???
Oskar Forsberg -???






Låtlista CD-EP


Eld i Berget
Kom Ner
Ängen
Krökta Grenar
Vita Contemplativa
Banne Er


Limiterad i 200 ex 



Nu blir det ett band som jag har varit nyfiken länge på men som jag inte riktigt har kommit till skott med att lyssna på, men nu är det dags för bandet Jordskred.

Bandet har funnits sedan 2015 och har släppt en Debut EP & 2 fullländare varvid den nyaste kom ut 2019.

Men nu är det fokus på deras debut EP som ligger framför mig och det är ändå
Debut EP:n ligger på ca 23 min och ändå känns det lite för kort med bara 6 st låtar.
Men vilka låtar sedan, En underbar mix av November och Psykadelica så det är bara att luta sig tillbaka och få en härlig smäll av rens skön retro rock.

Gillar man som sagt Siena Root, Witchcraft, Hällas, Horisont, Hypnos, Svartanatt
Skogen Brinner , November & Förr så kommer ni även uppskatta Jordskred.


Samtidigt så finns det lite av Rush med fast utan keyboard
Bandet har redan fångat mig till sitt hjärta, skön flummig rock som ändå inte blir segt och tråkigt.
Det enda man kan klaga lite på det är som sagt att det är lite för kort,

Denna kommer att gå varm i spelaren.


Betyg 3/5

Kommentarer