Musik på CD : Jordskred - Det Stora Hela 2019

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista

CD:n ligger i en Pappersleve






Musiker :

David Killander - ???
Marcus Nilsson - ???
Mikael Engström - ???
Oskar Forsberg -???


Låtlista CD:n


Ur Vägen
De Sista Som Bär
Det Stora Hela
Djävlar I Min Själ
Svärdet
Den Som Sår Vinden
Döden Dö


Limiterad i 50 ex




Ett litet trumsolo på 8 sek kan det verkligen vara en öppning på en skiva tro.
Men ett skratt Ha ha skulle det där vara intro? Innan skivan kommer igång
Men så plötsligt så finns allt där. Riffen, musiken och texterna. Bandet har tagit ett stort steg framåt.
Det kan låta monotont och lite segt visserligen men det är bara att lyssna och drömma sig bort.
Det har aldrig låtit så bra som det gör nu.


Gillar man som sagt Siena Root, Witchcraft, Hällas, Horisont, Hypnos, Svartanatt
Skogen Brinner , November & Förr så kommer ni även uppskatta Jordskred.
Skivan är på ca 30 min lång och det är precis lagom måste jag erkänna.

Det som är lite udda på sitt eget sätt det är låten ”Det Stora Hela”
En liten pastish eller hyllning till låten ”Min Hatt Den Har Tre Kanter”
Fast de tar inte bort något ord från raden. Men det är ändå så enkelt på sitt eget sätt.



Kanske kommer de inte riktigt upp till deras skiva Lavin som jag kan tycka är deras bästa skiva.
Men det är inget negativt elller så mot bandet utan jag vill gärna höra mera.

Skivan har sina toppar och dalar men ändå så är det rätt bra till slut
Det är lite svårlyssnat vissa stunder som sagt men till slut så blir det riktigt härligt.
Till slut går det upp ett ljus å skivan blommar upp

Betyg 3/5

Kommentarer