Musik på CD : Skraeckoedlan - Äppelträdet 2011 / 2018

Omslaget till Digipacken
Lika vackert som vanligt 



Baksidan med låtlista 

Uppviket + CD 

CD:n 


Lite info från Skivbolaget 






Musiker

Robert Lamu - Sång / gitarr
Henrik Grüttner - Gitarr / Kör sång
Tim Ångström - Bas / Kör sång
Martin Larsson - Trummor / Kör sång



Låtlista



Världarnas Fall
Soluppgång
Chronos
Äppelträdet
Haven
Doedaroedlan
Universe
Cactus
Fågelsång
Rokh 



Skivan finns här hemma redan som vanlig CD -Utgåva
Har bloggat om den här  Skraeckoedlan ‎– Äppelträdet 2011


Det är en härlig blandning när man lyssnar på denna platta.
Hårt och bra vettiga texter och ett sound som får mig att headbanga rejält.
Men jag måste skriva klart detta inlägg först.


Plattan är ca 43 Min och det känns nästan som att det är för lite.
Men plattan blir på något sätt aldrig tråkig eller seg. Allt bara flyter och det är mäktigt och härligt.
Samtidigt så undrar man varför dom blandar Svenska & Engelska Texter.
Själv så tycker jag att musiken skall ha svenskt text eftersom det passa mera musiken.

Jag är glad att jag har denna platta och den kommer att gå varm
ett tag här hemma. Jävligt bra och är väldigt Positiv till denna platta och grupp.

Jag är kär och jag väntar med spänning på deras nya platta som skall
komma detta år (har jag hört men är lite osäker).

Catus Galatus det är jag



Har även skivan på LP
Originalet till Vänster
Nypressad till höger 



Betyg 5/5

Kommentarer