LP - Skivor : Leviticus - Stå Och Titta På 1982

Omslaget till EP:n

Baksidan med låtlista & Bandet 

Skivpåsen är vit på ena sidan och har ett citat från 
Matteusevangeliet 7:7-11 SFB98

Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er.
Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner,
och för den som bultar skall dörren öppnas.

Texterna på andra sidan 

LP:n är svart 

Etiketten 







Musiker


Håkan Andersson - Sång , Bas & Moog
Björn Stigsson - Gitarr & Sång
Kjell Andersson - Trummor & Percussion


Låtlista


A-Sidan 


Stå och titta på
Följ mig

B-Sidan

Leva som Han lär
Min Mästare


Singeln är ca 22 min lång


Vi fortsätter att gräva oss ner i skivhyllan. Från Prog Klotet till något lite mer andligt hopp och det är med glädje jag ger er denna skiva som förtjänar mera uppmärksamhet
Nu kommer vi till en grupp som jag inte har hört så mycket om mer att de var en av de som banade vägen för Kristen Rock från Sverige. Bandet heter kort och gott Leviticus å detta är deras debut EP som jag tror är rätt så bortglömd vissa stunder när det kommer till Heavy Metal , White Metal , Hårdrock och även Prog Rock.
Väldigt mycket influenser ifrån Jerusalem , Stryper November , Cream , Uriah Heep.
Underbar 80 tals Hårdrock och även starka Kristna texter.

Låtarna är mellan 4 – 7 min så denna EP blir ca 20 min lång. Men det är konstigt nog halv bra eftersom jag vill ha mera av bandet. Men som tur är så har jag fått tag på deras debut på Svenska och CD-Boxen finns här hemma så det kommer upp på bloggen med tiden. Så fortsättning följer

Men nu så tar vi den första debut EP:n med Leviticus och det är i världsklass.
En riktig tung och härlig EP som växer varje gång jag spelar den. Dock är det för kort på sitt eget sätt
Men det beror på ifall om man skall lägga den som en skiva eller EP,
För att vara en debutskiva så känns det som att bandet är riktigt tajt och välspelat.

Hittar ni den så ge skivan en chans vet inte om denna EP är är nyutgiven någonstans.
Så köp och sätt er och bara njut av riktigt bra Tung Prog Rock a la Uriah Heep.
Ni kommer att tacka mig för detta tips






Betyg 5/5

Kommentarer