Musik på CD : Sebastian Stakset - Genom Vatten Och Eld 2018

Omslaget till CD:n

Baksidan med låtlista 

Uppviket + CD 

CD:n












Musiker



Sebastian Stakset - Sång


Låtlista





1 Släpp Fångarna Fria
2 Under
3 Be For Min Stad
4 Mayday
5 Vet Du Att
6 Berlinermurar & Eiffeltorn
7 Precis Som Du Är
8 Andas Under Vatten
9 Där För Mig
10 Son Of God





Sebastian Stakset har släppt en ny skiva detta år.

Förra skivan kom rätt så högt på förra årets lista så nu skall det bli intressant ifall denna skiva kommer att göra det med eller inte.

Det är härlig hip-hop men med ett riktigt bra budskap om våran Herre och frälsare.

Så man kan inte riktigt kalla det heller gospel eller Lovsång
Det är musik med hopp och glädje så jag måste nog säga Jesus – Hipp Hopp

Men varför skall man sätta musik i ett fack. ”Genom vatten och eld” är gjord för människor som söker förlåtelse och törstar efter hopp – och där har Sebastian Stakset verkligen funnit sin plats.


Vissa skivor behövs överallt och även bör få folk att lyssna på denna skiva.
Det finns förlåtelse och det finns hopp och det är denna skivas uppgift att se till att finnas där man behöver den som sagt.


Skivan är lite bättre än den förra på sitt eget sätt.
Sebastian Stakset har vuxigt och blivit mognare kanske visst det är lite för vuxnare hip-hop.
Musiken är lite starkare dock , Men budskapet är det samma och det har hållt på i 2.000 år och det kommer alltid att vara det bästa budskapet som man kan ge en människa att det finns förlåtelse och törstar efter hopp.



Skivan är ca 35 min och det är lagom

Men jag hade velat se denna skiva på Vinyl det skulle vara perfekt utgåva.
Man kan inte få allt man vill men jag skall inte klaga ändå



jag har även fått äran att träffa Sebastian Stakset när han predikade i min församling.
Det är jag till Vänster & Sebastian Stakset i mitten 




Kanske är det årets skiva men inte riktigt där.
Så vi får se hur det blir med listan
Det kommer bli svårt måste jag säga.


Betyg 5/5

Kommentarer