LP - Skivor : Second Sun - Eländes Elände 2018

Omslaget till Vinylen  
Baksidan med låtlista 



Skivpåsen Bild 1

Skivpåsen Bild 2

LP:n är clear

A-Sidan

B-Sidan

Gaphals Loggan

Info m.m.








Musiker




David Grannas - Gitarr & Sång
Adam Lindmark - Trummor
Marcus Hedman - Bas
Jakob Ljungberg - Sång & Gitarr

Gästmusiker

Sofia Rydahl - Orgel , Synt & Sång



Låtlista

A-Sidan


Vems Fel
Förneka Allt
Noll Respekt
Sång Till En Slagen Kämpe
Enda Sunda Människan I Världen


B-Sidan


Ingen Tid För Allting
Du Ska Se Att Det Blir Sämre
Det Betyder Allt
Panikångestattack
Eländes Elände




Vi fortsätter med en skiva som jag bara har hört gott om men som jag inte riktigt vet något om
Bandet heter Second Sun och spelar en bladning av Hawking och Camel.
Själv så låter det som November med Keyboard. Även lite vibbar av skön psykedelisk reto rock
Väldigt mycket Råg I Ryggen vibbar och det är bara ett stort Plus. Å med lite bättre texter också
Men nu är det dags för Second Sun o deras andra skiva som kom ut på Gaphals detta år.


Det är väldigt härlig retrorock känsla med Hällas vibbar men texter på svenska.
Skivan exploderar vid första låten och så är det bara 36 min raketfart med riktigt härliga Progvibbar

Skulle nästan säga att det är ett litet strå vassare än Hällas men ändå så spelar de i samma liga på sitt eget sätt. Ända fram till den sista låten som är helt instrumental men som ändå knyter ihop skivan perfekt. Med en blanding av Punk , Prog & SpaceRock så kommer denna skiva att göra några väldigt förvånade över hur det bara är så bra det kan bli.Antigen så kommer ni att älska den eller hata den.
Själv så kommer jag nog inte tröttna på den i första taget så jag klagar inte.
Det är väldigt svårt att plocka ut en favoritlåt det finns väldigt många.
Men det finns en låt som sticker ut lite på sitt eget sätt. Om det stämmer eller inte det är upp till var och en att avgöra själva om det stämmer eller att låten Förneka Allt har ett litet riff snott eller lånat av ”Perverts – Ronka” låt , eller så är det bara jag som har lite galet gehör

Men förutom det som kommer ni att gilla denna skiva skarpt
Var så säkra, Såg även att bandet hade släppt deras debutskiva 2005
Skall se ifall jag kan få tag på den eller inte med tiden




Betyg 4/5 

Kommentarer