Musik på CD : Jerusalem - Warrior 1982 / 2018

Omslaget till CD:n

Baksidan med bandet till vänster och låtlista till höger 

Booklett + CD 

CD:n








Musiker



Ulf Christiansson - Sång & Gitarr
Anders Mossberg - Basgitarr
Dan Tibell - Keyboards
Klas Anderhell - Trummor




Låtlista



Constantly Changing (Ständig Förändring)
Warrior (Krigsman)
Pilgrim (Du är)
It's Mad (It's Mad )
Man Of The World (Moderne man)
Sodom (Sodom )
Ashes In Our Hands (Domedagsprofeter)
Farewell (Farväl)





Nu kommer vi till deras tredje skiva och som många kanske anser att det är deras bästa skiva. Dock håller jag denna skiva på svenska som deras bästa helt ut.

Men det är för att det var den första skivan jag hörde med bandet å jag har lyssnat mer och mer på den under många år.

Men nu är det dags att lyssna på den engelska versionen.

Jag kan förstå att många tycker att skivan är deras bästa och det kommer den alltid att vara. Bandet är starkare och bättre,


Det är dock lite svårt att jämföra den engelska eller svenska skivan.
Båda är lika bra fast är svenska versionen lite bättre på sitt eget sätt. 
Jag är kär tror jag vilken skiva och vilken klassiker


En riktig klassiker som äntligen är i samlingen


Betyg 5/5

Kommentarer