Musik på CD : Jerusalem på nyutgåva 2018

Denna bild fångade mitt intresse för dessa skivor. 




Nu blir det väldigt mycket på en gång dock .
Men det är med glädje som jag fick reda på att Jerusalems katalog skall släppas igen på CD. Deras 6 första skivor på engelska kommer ut igen.

Det är 40 år jubileum för utom för Dancing On The Head Of The Serpent den firar 30 års jubileum. Det skulle vara svårt att få tag på dem.
Det finns en skiva jag saknade i samlingen så är det Warrior (Krigsman är den svenska versionen). Så det blev en beställning med den och Dancing On The Head Of The Serpent hade den bara på LP å så var det 2 versioner på CD- utgåvan. Så det blev dom 2 skivorna till att börja med.



Jerusalem - Volume One 1978 / 2018
Jerusalem - Volume Two 1980/ 2018
Jerusalem - Warrior 1982 / 2018
Jerusalem - In His Majesty's Service 1985 / 2018




Jerusalem - In His Majesty's Service 1985 / 2018
Jerusalem - Dancing On The Head Of The Serpent 1988 / 2018



Men sedan så blev det en beställning till på resten av skivorna så nu har jag äntligen dem på CD. Utgåvorna är remastrade 12 sidig booklett med info och även vissa skivor har ett par bonusspår med sig så jag klagar väl inte måste jag erkänna.


En komplett Jerusalem samling för ett vettig pris enligt mig.
Det är klart att man slår till när man vet att det finns att få tag på
så med hjälp av Metal Community som alltid kan fixa det mesta i Kristen hårdrock så blev det till slut ett paket med skivor av Jerusalems katalog.

En av frustrationerna för nordamerikanska fans har länge varit den relativa otillgängligheten av en fullständig engelsk version av det tidiga materialet. Fruit Records släppte kompileringsalbum på 90-talet, men en eller flera spår från varje utgåva togs bort för utrymesskäl



Nu kör vi skivorna här på bloggen


Kommentarer