Musik på CD : Emetropia ‎– Procession of the Kings 2018

Omslaget till CD-Singeln

Baksidan med låtlista 

Omslaget + CD 





Musiker


Lisa Wallenberg - Sång
Liam Strand - Keyboard & Körsång
Olle Renius - Leadgitarr
Jonatan Jakobsson - Kompgitarr
Benjamin Wallentoft - Bas
Oscar Heikkinen - Trummor




Låtlista

The Weels Turns
Seasonal Warfare
A Summer Breeze
Lord Of The Blizzards
Procession Of The Kings

Skivan är ca 20 min lång 


Comes in a paper case and includes the extra song “The Wheel Turns”, compared to the digital version of the EP. Artwork by Stan W Decker.


Nu blir det även ett band från Linköping denna gång och det är Power Metal bandet Emetropia som jag faktiskt inte har hört talas om för ens


Bengans lade upp att deras skiva finns att köpa så det blev en chansning. 



Så det är klart att man stöttar lokala band.

Vad är detta tänker jag när jag lyssnar och jag är knockad eller kär på något sätt. Skivan är mäktig och stark på samma gång.

Trots att det bara är 19 min musik på denna skiva så hoppas jag att jag vill ha mera direkt. Tung och mäktig Power Metal med Epica vibbar. Dock har de ett eget sound så jag vill inte kalla dem Epica kopior. Men man anar att det finns influenser ifrån det bandet.

Skivan är som sagt bara 19 min och hinner ändå berättar om en saga mellan två stridskungar, som representerar sommar och vinter. En ung pojke har upptäckt att kungens konflikt är en evig cykel där man alltid är skyldig att misslyckas. Han måste nu försöka övertyga de två kungarna för att stoppa sina strider, för en gång för alla.

Visst låter det som en bra historia och det är riktigt vackert berättat med underbar sång, tunga riff och malande trummor och Keyboards.

Riktigt bra skiva som kommer att gå varm många gånger
Synd bara att det är en EP / ett halvt album , dock får man ju ändå riktigt bra musik på 20 min
så jag kommer att kalla den en EP men hoppas att det snart kommer mera musik från detta band.
Riktigt bra start på något som jag hoppas på kan bli större.

Dock efter ca 10 varv så blir man inte trött på den skivan utan vill ändå fortsätta att lyssna på den.
Man hade väl hoppas på att skivan kunde varit lite längre, men man kan inte få allt man vill. 
Det kommer bli väldigt svårt att sätta ihop listan måste jag erkänna



Betyg 3/5

Kommentarer