LP - Skivor : Stryper - Soldiers Under Command 1986


Omslaget till LP:n

Baksidan med hela bandet 

Skivpåsen är vit 

Lp:n är svart 

Etiketten 





Musiker

Michael Sweet - Sång, Gitarr
Robert Sweet - Trummor
Oz Fox - Gitarr & Kör
Tim Gaines - Basgitarr, Keyboard , Piano & Kör



Låtlista


A-Sidan


Soldiers Under Command
Makes Me Wanna Sing
Together Forever
First Love
The Rock That Makes Me Roll


B-Sidan

Reach Out
(Waiting For) A Love That's Real
Together As One
Surrender
Battle Hymn Of The Republic (Glory, Glory Hallelujah)







Vi fortsätter att gräva i min skivhylla och denna gång så har vi kommit till en klassiker på sitt eget sätt. Stryper - Soldiers Under Command

Många anser att denna är deras bästa skiva efter THWTD.

Själv så har jag aldrig hört skivan hittade den billigt på nätet så det blev som sagt ett chansköp.


Soldiers Under Command är en liten pärla som ibland kan se till att vara riktigt smörig men ändå rocka loss riktigt ordentligt måste jag erkänna.

Här finns allt man önskar sig , Härliga riff, sköna låtar och musiker som ger järnet.

Alla ger sitt och även lite till. Texterna är då raka motsatsen till hårdrocken s andra kännetecken. Stryper är och förblir ett riktigt favoritband med tiden.


Det svänger rejält och det är förvånade över att det fortfarande låter lika bra än i dag.
Trots att skivan är från 80 -talet. Men det är en klassiker som förtjänar lyftas fram


En liten favorit har denna skiva blivit för mig.
Riktigt bra till slut trots att det tog ett par varv


Klassiker som jag rekommenderar varmt till folk



Betyg 5/5

Kommentarer