Vinylsinglar:E.T.K., En Tallrik Kräm - Ööh!! 1989

Omslaget till EP:n

Baksidan med Låtlista och lite till 

A-Sdian

B-Sidan




Musiker 


Jim Eriksson - Trummor
Björn Löwgren - Gitarr
Oscar Hull - Bas
Patrik Fägerstam - Sång

Gästmusiker
Konas Jombrink  - Piano


Låtlista


A-Sidan

Ballerina
Brempa Baby


B-Sidan

Slapp o slak
Mjölby




Nu kommer vi till en singel som jag inte trodde att jag skulle hitta till slut men så var jag på Stadsmissionen i Linköping å bläddrar band singlarna och längst bak så finns den där.

Konstigt nog. I mycket bra och fint skick så finns den Man känner sig lite knäsvag så det blev ett köp så klart. En singel för 10 kr är ett fynd för mig.
Dock så hittade en ripp för ca 7 år sedan på Farbor Punks blogg ang detta band. Tog och laddade ner den och sedan dess så har den lyssnat på många gånger. Har letat efter den många gånger på loppisar , m.m. Så det är en jakt som äntligen tar slut på sitt eget sätt.
Så äntligen så är jakten över.

En Tallrik Kräm har jag alltid rekommenderat till folk som ibland vill lyssna på lite senare punk
Trots att bandet bildades 83 här i Linköping , men fick sin slutgiltiga sättning runt -86/87
Singeln "Ööh!!" sålde i drygt 2500 exemplar dock splittrades bandet 1991
Även 28 augusti 2010 återförenades bandet för en kvälls spelning på festivalen "Sköna Gröna Grebo" utanför Linköping. Klipp finns på Youtube så kolla upp det om ni vill.

Dock vet jag inte vad de gör idag. Men jag hoppas att det kommer mera material med tiden

Bandet gjorde bara 2 singlar Ööh som kom ut 1989 & Kamikaze 1990. ( Så jag får leta rätt på den med).

Hela singeln är ett lyckopiller på sitt eget sätt. Vet inte varför men ändå så finns det en hel del att bara digga och lyssna på , Nackdelen är att den tar slut så fort. Men det är ju en EP så det är väl bara att njuta så gott det går.

Texterna är punkklassiker på alltid lika roliga att lyssna på varje gång.

Ballerina är ock förblir en riktig klassiker alltid lika bra fast man blir väldigt sugen på Kex måste jag erkänna,



Skivan har väldigt mycket minnen för mig så jag tar och spelar denna ett par varv till

E.T.K. - Ballerina (Sköna Gröna Grebo 2010)





Mjölby
"De är tio grader plus och jag sitter på en buss mot Mjölby.
Med en blomma i min hand och mitt hjärta står i brand för - diiiiiiig.
De är tjugo grader plus när jag stiger av min buss
Men trots állt mitt besvär inte fan var du där din skit."




Betyg 5/5

Kommentarer

  1. vet du vart man kan få tag i en sån ep-skiva?

    SvaraRadera
  2. Jag hitta mitt ex på Second hand.
    Annars är det nog Discogs som gäller

    SvaraRadera

Skicka en kommentar